آفتاب

هوای دهلی داغ تر از رقابت های انتخاباتی

هوای دهلی داغ تر از رقابت های انتخاباتی

دهلی نو - ایرنا - شدت گرمای هوای پایتخت هند به رقابت های انتخاباتی نیز کشیده شد و رییس یک حزب مهم سیاسی از فرماندار خواسته که نرخ برق را افزایش ندهد.

به گزارش ایرنا، با رسیدن دمای هوای دهلی نو به حدود 45 درجه سانتیگراد، مصرف برق دراین شهر به میزان بیش از چهار هزار مگاوات رسید.

مقام های سازمان انرژی برق دهلی نو روز چهارشنبه اعلام کردند با افزایش درجه گرمای هوا که پیش بینی می شود تا حدود 50 درجه سانتیگراد برسد، میزان مصرف برق دراین کلان شهر به شدت افزایش یافته است .

ˈآرون گویال ˈ قائم مقام سازمان انرژی دهلی نو گفت: انتظار می رود در دو ماه آینده مصرف برق در پایتخت به 6100 مگاوات برسد.

اکنون شرکت های توزیع کننده برق درحال آماده شدن برای پاسخگویی به افزایش تقاضای انرژی در پایتخت هستند اما زمزمه هایی نیز از گران شدن نرخ برق شنیده می شود.

این در حالی است که همزمان با گرمای هوا رقابت های انتخاباتی برای رسیدن به کرسی های مجلس عوام هند بین دو حزب پرقدرت کنگره و بهارتیا جاناتا (بی جی پی) نیز شدت گرفته و هریک با برنامه های تبلیغاتی سعی دارند توجه مردم را جلب کنند.

ˈهرش واردان ˈ رییس حزب بی جی پی در ایالت دهلی نو در درخواستی ازمعاون فرماندار این منطقه تقاضا کرده تا پایان انتخابات مجلس نرخ برق و انرژی افزایش نیابد.

هند به دلیل کمبود منابع انرژی، اکثر نیاز به برق خود را از طریق نیروگاه های هسته ای در سرتاسر کشور تامین می کند.

پیش از این برخی رهبران و سیاستمداران هندی از کمیسیون انتخابات هند که مسوول برگزاری این رویداد مهم و سرنوشت ساز هست خواسته بودند که انتخابات مجلس را قبل از شروع فصل گرما برگزار کند اما این نهاد این تقاضا را نپذیرفت.

با فرارسیدن فصل گرما استفاده از وسایل خنک کننده در هند افزایش چشمگیری پیدا می کند و این درحالیست که قطع برق در طول شبانه روز نیز به یک امر عادی تبدیل می شود.

مرحله هفتم انتخابات مجلس هند (لوک سابا) صبح چهارشنبه در 89 حوزه انتخابیه آغاز شد و جنجال سیاسی برای رسیدن به 543 کرسی این مجلس و پست نخست وزیری تا دو مرحله دیگر ادامه خواهد داشت .

شانزدهمین دوره انتخابات مجلس هند از 18 فروردین شروع شده و تا 9 مرحله ادامه می یابد.

دو مرحله باقیمانده دیگر این انتخابات نیز در تاریخ های هفتم و دوازدهم می (17 و 22 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

براساس اعلام کمیسیون انتخابات هند شمارش آراء از 16ماه می (26 اردیبهشت) آغاز خواهد شد. در حال حاضر رقابت شدیدی بین دو حزب اصلی راستگرا و چپگرا یعنی کنگره و بهارتیاجاناتا (بی.جی.پی) در صحنه سیاسی هند ادامه دارد و حزب پیروز در انتخابات شانزدهمین دوره مجلس عوام، دولت جدید را نیز تشکیل خواهد داد.

آساق ** 2163 ** 275 **
کد N256289

وبگردی