آفتاب
استاندار قم:

معلم باغبان صبور بوستان دانش است

معلم باغبان صبور بوستان دانش است

سلام بر معلم که کلام او کلام خدا و پیام او روشنی بخش راه انسانهاست/ معلمان، انسان های والایی اند كه بیرق علم و دانش به همت بلند آن ها برافراشته است و زمزمه كلام شیرینشان، سیراب کننده عطش دانایی آدمی است.

ایلنا: استاندار قم در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم، گفت: معلمی میراث گرانقدر انبیاء و معلمین باغبانان صبور بوستان دانش است.

به گزارش ایلنا، پیام حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، به شرح ذیل است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

حمد و سپاس خداوند حكیم و دانایی را سزاست كه با قلم قدرت خویش، انسان را دانش آموخت تا در پرتو علم آموزی و با ایمان و توكل به ذات لایزال الهی، به سعادت ورستگاری نایل آید و سلام بر معلم که کلام او کلام خدا و پیام او روشنی بخش راه انسانهاست. انسان های والایی كه بیرق علم و دانش به همت بلند آن ها برافراشته است و زمزمه كلام شیرینشان، سیراب کننده عطش دانایی آدمی است. معلمی میراث گرانقدر انبیاء و معلمین باغبانان صبور بوستان دانش اند. آنانی كه مانند پیامبران الهی، انسان ها را از قعر دریای جهالت به بلندای دانایی رهنمون ساخته و با در هم شكستن بت های جهل و نادانی، راه درست زیستن را به طالبان علم و دانش نشان دادند و در وصف مقام رفیع معلمی همان بس كه مولایمان امیر مومنان (ع) فرمودند: «بنده آنم که مرا حرفی آموخت» و شایسته ترین وصفی كه رسول رحمت و مهربانی(ص) می فرمایند: «کسی که برای علم از خانه خارج می شود، فرشتگان، بال های خود را زیرپای او می گسترانند و حتی ماهیان دریا برای او طلب آمرزش می کنند»

نامگذاری سالروز شهادت متفكر و اندیشمند بزرگ « استاد شهید مرتضی مطهری» كه خود از الگوهای بی بدیل این عرصه مقدس بشمار می روند، بنام نامی روز معلم، فرصت مغتنمی برای قدردانی از زحمات و تلاش های خالصانه سخت كوشان جبهه تعلیم و تربیت و تبیین جایگاه و منزلت والای معلمی در جامعه است.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فرزانه و ارج نهادن به زحمات مجاهدان سنگر علم و دانش، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید ارجمند، معلمین سختكوش و جامعه فرهیخته فرهنگی استان قم تبریك گفته و امیدوارم كه به مدد لطف خداوند متعال، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و در سایه همت ستودنی تمامی تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت در سالی كه از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده شده، شاهد رونق بیش از پیش علم آموزی و شكفتن شكوفه های علم و دانایی در این دیار مقدس باشیم.

محمد صادق صالحی منش

استاندار قم

 

کد N256237

وبگردی