آفتاب

ناآرامی‌ها با انگیزه سیاسی در آلمان در حال افزایش است

ناآرامی‌ها با انگیزه سیاسی در آلمان در حال افزایش است

براساس داده‌های رسمی جدید، ناآرامی‌ها با انگیزه سیاسی در آلمان در حال افزایش است و رویدادهای مرتبط با سیاست‌های جناح چپ به شدت افزایش یافته در حالی که این رویدادهای مرتبط با جناح راست همچنان بالا باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه دویچه وله، در سال گذشته میلادی مقام‌های آلمان بیش از 31 هزار توهین با انگیزه سیاسی و بیش از 2800 اقدام خشونت آمیز ثبت کرده‌اند که هر دو گروه 15 درصد افزایش داشته‌اند.

جنایت‌های مرتبط با جناح چپ 40 درصد افزایش یافته اما همچنان کمتر از جنایت‌های مرتبط با سیاست‌های جناح راست است.

توماس دومزیر، وزیر کشور فدرال آلمان روز سه شنبه در سخنرانی در برلین این تحولات را "نگران کننده" دانسته و تاکید کرد که هیچ جایی برای رضایت و آسوده خاطری وجود ندارد.

در همین حال توهین‌های ناشی از بیگانه هراسی بیش از یک دهم افزایش یافته در حالی که جنایات ناشی از بیگانه هراسی 20 درصد افزایش داشته است.

دومزیر افزود: بیگانه هراسی در حرف و عمل به آلمان لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جنایت‌ها علیه پناهندگان ما باید به شدت هوشیار باشیم. مقام‌ها در حال حاضر می‌خواهند تا به طور اساسی نمونه‌های جنایت‌ها علیه مراکز پناهندگی را جمع آوری و آمارگیری کنند.

این داده‌ها نشان می‌دهد که جرائم خشونت‌آمیز در ارتباط با تظاهرات افزایش یافته که مجرمان جناح چپ با 85 درصد مسئول اکثر آن‌ها محسوب می‌شوند. در سال 2013 میلادی حدود 1900 تن در ناآرامی‌ها با انگیزه سیاسی زخمی شده‌اند که نسبت به سال 2012 میلادی 283 تن افزایش یافته است.

دومزیر گفت: یکی از نگرانی‌های اساسی افزایش حملات به ماموران پلیس است. دسامبر سال گذشته میلادی همزمان با تظاهرات معترضان علیه تخلیه اجباری ساکنان غیرقانونی "روت فلورا" بیش از 170 مامور پلیس در هامبورگ زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N256217

وبگردی