آفتاب
اخبار انتخاباتی عراق/

الشهرستانی: انتخابات یک سیلی به داعش است/ السنید: دولت قانون با متحدون ائتلاف نمی کند

الشهرستانی: انتخابات یک سیلی به داعش است/ السنید: دولت قانون با متحدون ائتلاف نمی کند

معاون امور انرژی نخست وزیر عراق برگزاری انتخابات پارلمانی و تدابیر امنیتی ویژه برای حفظ امنیت آن را همچون یک سیلی به گروههای تروریستی از جمله داعش توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین الشهرستانی در گفتگو با الغدپرس با تمجید از تدابیر کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق و آمادگی های زودهنگام برای انتخابات، تاکید کرد تدابیر کمیساریای عالی انتخابات تا کنون خوب بوده و روند انتخابات به خوبی پیش می رود.

وی افزود سازوکارهای اتخاذ شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات، فرصت را از خیلی افراد که قصد تقلب در انتخابات از طریق ورود دستگاههای پیشرفته وشیوه های دیگر داشتند، از آنها گرفت.

الشهرستانی اظهار داشت برگزاری انتخابات در موعد مقرر بزرگترین پاسخ و سیلی به گروه تروریستی داعش است که با تمام شیوه ها و وسایل برای به تاخیر انداختن انتخابات و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم تلاش کرد.

انتخابات پارلمانی عراق که سومین انتخابات پس از سرنگونی رژیم صدام به شمار می رود، امروز در سرتاسر عراق میان گروهها و ائتلافهای سیاسی این کشور برای کسب 328 کرسی پارلمان آغاز شد و کمیساریای عالی مستقل انتخابات تاکید کرده است عملیات شمارش آرا را بلافاصله پس از پایان رای گیری آغاز خواهد کرد و نتایج انتخابات را هم بلافاصله پس از پایان شمارش آرا، اعلام می کند.

خط قرمز ائتلاف دولت قانون برای ائتلاف با متحدون

یک عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی تاکید کرد این ائتلاف در مقابل همپیمانی با فراکسیون متحدون به رهبری اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق، خط قرمز گذاشته است، زیرا آنها تروریسم را محکوم نکرده اند.

حسن السنید خاطر نشان کرد محور نخست در همپیمانی ما با دیگران برای تشکیل دولت آتی با کسانی خواهد بود که با تروریسم مقابله خواهد کرد و به برنامه انتخاباتی ما ایمان دارند و به طور گسترده به محکومیت تروریسم می پردازند.

وی افزود همپیمانی در مقابل ما به روی همه به جز متحدون باز است که ما در مقابل این فراکسیون خط قرمز قرار داده ایم، زیرا نه تروریسم را محکوم کرده اند نه موضع واضح و شفافی ضد تروریسم اتخاذ کرده اند.
 

کد N256186

وبگردی