آفتاب
با سخنرانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی

جشنواره اعتکاف در قم برگزار می‌شود

جشنواره اعتکاف در قم برگزار می‌شود

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف، از برگزاری سومین جشنواره اعتکاف در قم با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام رضا مختاری در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف گفت: تلاش شده سومین جشنواره با توجه به آثار فاخری که در آن شرکت داده شده است به طور علمی برگزار شود.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف تصریح کرد: جشنواره اول به صورت ادبی و جشنواره دوم به صورت هنری برگزار شد که بر همین اساس رویکرد امسال جشنواره کاملا علمی است تا ابعاد مختلف این موضوع مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که این جشنواره با حضور آیت الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد، ادامه داد: سومین جشنواره اعتکاف در 18 اردیبهشت ماه ساعت 16:30 در مدرسه عالی امام خمینی(ره) با حضور پژوهشگران و فرهیختگان برگزار می‌شود.

مختاری گفت: تاکنون 85 مقاله، 30 کتاب و 5 پایان نامه به جشنواره اعتکاف رسیده است که به دلیل بعد علمی این جشنواره و زمان بر بودن آن برخی از این کتاب‌ها بعد از جشنواره منتشر می‌شوند.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی علمی فرهنگی اعتکاف گفت: برخی از موضوعاتی که با نگاه علمی به این جشنواره رسیده است شامل اعتکاف در روایات شیعه و سنی، اعتکاف در کتاب‌های فقهی شیعه و سنی، اعتکاف در مذاهب اسلامی، اعتکاف در ادیان دیگر، کتاب‌شناسی اعتکاف است.

مختاری افزود: همچنین اعتکاف در آثار آیت‌الله جوادی آملی نیز بخشی از موضوعات کتاب‌هایی است که به این جشنواره راه یافته و به زودی به چاپ خواهد رسید.

مختاری در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور رسانه‌ها، فرهنگ اعتکاف بیش از گذشته در جامعه تبیین شود و ابعاد مختلف این فریضه مورد ارزیابی قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N256180

وبگردی