آفتاب
حزب سوسیالیست اسپانیا:

خواهان یک اتحادیه اروپا ˈجدی ترˈ با روسیه برای حل بحران اوکراین هستیم

خواهان یک اتحادیه اروپا ˈجدی ترˈ با روسیه برای حل بحران اوکراین هستیم

مادرید -ایرنا- ˈالنا والنسیانوˈ معاون دبیر کل حزب سوسیالیست اسپانیا ضمن هشدار از فقدان نگران کننده پیشرفت در بحران اوکراین ، خواهان یک نشست فوری شورای اروپایی ، برای اینکه نشان دهند که اتحادیه اروپا ، متزلزل نیست شد و از اتحادیه خواست که با روسیه ، ˈجدی ترˈ عمل کند .

به گزارش ایرنا ، والنسیانو در بیانیه ای که حزب سوسیالیست در سایت رسمی خود منتشر کرد،نظر داد که بحران اوکراین ، بزرگترین بحران سیاسی در اروپای دهه های اخیر است که به رغم توافقات به دست آمده در روز 17 آوریل در ژنو ، هنوز مشکلش حل نشده است.

معاون دبیر کل حزب سوسیالیست ، ضمن هشدار از انحطاط مداوم امنیت در شرق اوکراین ، یادآوری کرد که در روزهای اخیر، چندین نفر کشته شدند ، چندین مورد شکنجه و گروگانگیری خبر داده شده ، شهردار خارکف تیرباران شد و برخی از ناظران سازمان امنیت و همکاری در اروپا ، به طور غیر قانونی در گروگان گروه های مسلح به سر می برند.

به عقیده وی ، اتحادیه اروپا باید با ˈقاطع ترین وحدت و یک گفتگوی جدی ترˈ ، نشان دهد که از منابع دیپلماتیکی کافی برای ˈبه عجله انداختنˈ روسیه در قبول تعهدات خود در ژنو ، برخوردار است .

در این رابطه ، والنسیانو ادامه داد که روابط اقتصادی و تجاری باعث می شوند که اتحادیه اروپا و روسیه ، امروزه یک ˈوابستگی متقابلˈ داشته باشند و به این دلیل ، کشوری که ˈولادیمیر پوتینˈ در آن حکومت می کند ، همچنین چیزهای بسیاری را با سیر فزاینده تنش ها و درگیری ها ، از دست می دهد .

مسوول سوسیالیست معتقد است که باید یک نشست فوری شورای اروپایی انجام گیرد تا که این ˈوحدتˈ منعکس گردد و نشان دهد که اتحادیه اروپا در تعهد خود با ˈثبات و تمامیت ارضی ˈ اوکراین ، متزلزل نخواهد شد.

وی افزود :ما نیاز به یک راه حل دیپلماتیکی داریم زیرا گزینه دیگری برای صلح وجود ندارد .

اروپام **1234**1547
کد N256098

وبگردی