آفتاب
در نشست دوستان یمن؛

وزیرخارجه انگلیس: القاعده نباید جایی برای پنهان شدن در شبه جزیره عرب داشته باشد

وزیرخارجه انگلیس: القاعده نباید جایی برای پنهان شدن در شبه جزیره عرب داشته باشد

وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس "دوستان یمن" اعلام کرد که کشورهای اهدا کننده بین‌المللی باید از اقدامات یمن در این راستا که اجازه ندهد جایی برای پنهان شدن القاعده باقی نماند، حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس دوستان یمن در لندن در حالی مطرح شد که دولت یمن حمله گسترده جدیدی را علیه شبه نظامیان القاعده ترتیب داده است.

این در حالی است که در نشست دوستان یمن شرکت کنندگان اعلام کردند، اگر دولت صنعاء می‌خواهد کشورهای اهدا کننده روند کمک‌های خود را تسریع بخشند، باید در راستای اعمال اصلاحات سیاسی و اقتصادی گام بردارد.

این هفتمین نشست دوستان یمن از سال 2010 بود.

ویلیام هیگ در اظهاراتی در این نشست خاطرنشان کرد: همه ما باید از ثبات در یمن و مقابله با تروریسم در این کشور و مناطق دیگر حمایت کنیم. همچنین باید در راستای اعمال اصلاحات در بخش امور انرژی گام برداریم.

هیگ افزود: باید آشکارا اعلام کنیم که جامعه جهانی خشونت و دیگر اقداماتی که روند انتقالی در یمن را منحرف کند تحمل نخواهد کرد. القاعده در شبه جزیره عرب نباید جایی برای پنهان شدن داشته باشد.

از سوی دیگر، جدیدترین درگیری‌ها در یمن منجر به کشته شدن 18 سرباز یمنی و 12 شبه نظامی القاعده شد.

القاعده در شبه جزیره عرب از سوی واشنگتن به عنوان خطرناک‌ترین گروه تروریستی در منطقه شناخته شده است.

اعضای گروه دوستان یمن نیز اعلام کرده‌اند که کشورهای عضو به دولت یمن اعلام کرده‌اند که لازم است اصلاحات بیشتری در این کشور اعمال شود.

با توجه به گسترش حملات شبه نظامیان القاعده حتی به صنعاء از جمله تلاش این شبه نظامیان برای ربودن یک دیپلمات آلمانی، دولت‌های اهدا کننده به طور فزاینده‌ای تمایل به دولت متزلزل عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری یمن داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N256095

وبگردی