آفتاب

تاریخ جدید انتخابات پارلمانی تایلند اعلام شد

تاریخ جدید انتخابات پارلمانی تایلند اعلام شد

کوالالامپور – ایرنا – دبیرکل کمیسیون انتخابات تایلند روز چهارشنبه اعلام کرد انتخابات مجدد مجلس نمایندگان این کشور پس از ابطال انتخابات توسط دادگاه قانون اساسی 20 ژوئیه (29 تیرماه) برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، پو چونگ نوترا وونگ در جمع خبرنگاران در بانکوک گفت که تصمیم برای برگزاری انتخابات جدید در 20 ژوئیه در نشستی با حضور یینگلوک شیناواترا نخست وزیر و کمیسیون انتخابات تایلند اتخاذ شد.

تارنمای روزنامه ملت تایلند به نقل از دبیرکل کمیسیون انتخابات این کشور اعلام کرد تاریخ توافق شده برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان تایلند برای پادشاه ارسال تا مورد تایید قرار گیرد.

دادگاه قانون اساسی تایلند روز اول فروردین امسال انتخابات سراسری مجلس نمایندگان این کشور را که ماه فوریه (بهمن ماه 92) برگزار شده بود باطل اعلام کرد.

مخالفان دولت تایلند که توسط حزب دموکرات رهبری می شوند انتخابات دوره قبل را تحریم کرده بودند و هنوز اعلام نکرده اند در انتخابات جدید شرکت می کنند و خللی در انتخابات ایجاد نخواهند کرد.

در انتخابات 13 بهمن ماه سال گذشته تایلند 46 ممیز79 درصد از رای دهندگان در سراسر این کشور توانستند رای خود را به صندوق بیندازند اما دادگاه قانون اساسی این آرا و انتخابات را که دولت موقت تمام تلاش خود را بر برگزاری آن گذاشته بود، باطل کرد.

ˈ ابهیسیت وجاجیوا ˈ نخست وزیر سابق تایلند و از رهبران مخالف دولت این کشور هفته گذشته ضمن احساس خطرکردن از بحران سیاسی شش ماهه تایلند و احتمال خونریزی بیشتر، خواستار گفت وگو بین دولت و مخالفان برای بازگرداندن ثبات به این کشور شده بود.

موضع گیری جدید نخست وزیر سابق تایلند نشان دهنده فاصله گرفتن وی با مخالفان یینگلوک شیناواتر نخست وزیر کنونی این کشور است و این موضع احتمال برگزاری انتخابات در آرامش را بیشتر کرده است.

آساق**د.م**1611
کد N256012

وبگردی