آفتاب

مخالفت یک سناتور ارشد آمریکایی با کمک نظامی واشنگتن به مصر

مخالفت یک سناتور ارشد آمریکایی با کمک نظامی واشنگتن به مصر

رئیس کمیته کمک های خارجی سنای آمریکا با شرم آور خواندن روند محاکه اعضای اخوان المسلمین در مصر، اعلام کرد که به هیچ وجه با ارائه کمک های نظامی از سوی ایالات متحده به قاهره موافقت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، سناتور "پاتریک لیهی" با بیان این موضوع گفت: من آماده امضای طرح اهدای کمک های بیشتر به ارتش مصر نیستم. تا زمانیکه شواهدی از این دست در مورد دست بردن حکومت مصر در قانون دیده می شوند من چنین طرحی را امضا نمی کنم.

به گفته سناتور لیهی، که یکی از قدیمیترین اعضای کنگره آمریکا محسوب می شود، اقدام حکومت مصر در محاکمه بیش از 600 نفر از اعضای اخوان المسلمین شرم آور است. این سناتور آمریکایی با صدور بیانیه ای اعلام کرد : حکومت مصر در حال سوء استفاده از قانون است و محاکمه این افراد به هیچ وجه با اصول قانونی مطابقت ندارد.

چند روز قبل پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) با ارسال 10 فروند بالگرد آپاچی و همچنین اهدای 650 میلیون دلار کمک نظامی به ارتش مصر موافقت کرده بود.

به نوشته راشا تودی، هر چند سناتور لیهی گفته طرح اهدای کمکهای نظامی به مصر را امضا نمی کند اما گویا پنتاگون برای ارسال بالگردهای آپاچی به مصر نیازی به تائیدیه کنگره ندارد و فقط برای اهدای کمک مالی باید از مجلس نمایندگان و سنا تائیدیه بگیرد.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا واکنشی به این اظهارات سناتور لیهی نشان نداد اما اعلام کرد که در مورد طرح ارسال بالگرد و اهدای کمک 650 میلیون دلاری به مصر با اعضای کنگره مشورت خواهد کرد.

کد N255884

وبگردی