آفتاب

ایده ساخت یک "اسرائیل جدید" در تگزاس آمریکا

ایده ساخت یک "اسرائیل جدید" در تگزاس آمریکا

به گفته یک کاندیدای انتخابات کنگره آمریکا، اگر بخشی از تگزاس به "اسرائیل جدید" تبدیل شود، همه طرف‌های مذاکرات صلح نفع می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، "آلن لون" ساخت یک اسرائیل جدید را در شرق ایالت تگزاس که در جنوب آمریکا واقع است، پیشنهاد داده است. این ناحیه تقریبا هشت هزار مایل مربع بوده و در همسایگی خلیج مکزیک است.

اما اسرائیل باید در قبال دریافت این ارض، به مرزهای قرارداد 1967 عقب نشینی کند.

در این صورت اسرائیل یک ناحیه مسالمت آمیز که از خشونت‌های خاورمیانه به دور است، در اختیار خواهد داشت که هم آب و هوایی مشابه اراضی اشغالی داشته و هم به دلیل دسترسی به خلیج مکزیکو برای تجارت مناسب است.

از سوی دیگر در این صورت فلسطین نیز کرانه باختری رود اردن را به دست خواهد آورد و آمریکا نیز از اتلاف میلیاردها دلار کمک خارجی معاف خواهد شد. علاوه بر این ساخت و سازهای جدید باعث رونق تگزاس نیز می‌شود.

اما این طرح با نگرانی‌هایی نیز رو به رو است. تگزاسی‌ها به این راحتی نمی‌پذیرند که بخشی از اراضی آن‌ها به دیگری واگذار شود. علاوه بر این مشخص نیست که صهیونیست‌ها تا چه حد با تگزاس موافق باشند زیرا آنها لس آنجلس و نیویورک را ترجیه می‌دهند.

آلن لون یک مهاجر یهودی انگلیسی است که تابعیت آمریکا را دارد و کاندیدای جمهوری خواه دو ایالت جورجیا و هاوایی برای انتخابات کنگره است.

انتهای پیام

کد N255815

وبگردی