آفتاب

آغاز تور آفریقایی جان کری

آغاز تور آفریقایی جان کری

وزیر امور خارجه آمریکا اولین تور بزرگ آفریقایی خود را که بر بررسی تعدادی از درگیری‌های خونین در این قاره از جمله تنش‌ها در سودان جنوبی متمرکز خواهد بود، از روز گذشته آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جن ساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت: این تور آفریقایی که شامل سفر به اتیوپی، جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا می‌شود با هدف ترغیب توسعه دموکراتیک، گسترش احترام به حقوق بشر و ارتقای صلح و امنیت صورت می‌گیرد.

به گفته ساکی جان کری،‌ وزیر امور خارجه آمریکا که پنجم ماه مه به واشنگتن باز خواهد گشت، با جامعه مدنی و رهبران جوان آفریقا که آینده این قاره را رقم زده و سرمایه‌گذاری، تجارت و توسعه همکاری‌ها را ارتقاء خواهند داد نیز دیدار خواهد کرد.

کری در طول این سفر با رهبران اتحادیه آفریقا از جمله رهبران اتیوپی، کنیا و اوگاندا در آدیس آبابا دیدار خواهد کرد.

اتیوپی تاکنون میزان مذاکرات صلح بین دولت سودان جنوبی و شورشیان بوده است. هرچند این مذاکرات از روز دوشنبه از سر گرفته شد اما تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

انتظار می‌رود که با توجه به موج خشم جهانی نسبت به خشونت‌های این کشور تازه تاسیس که البته آمریکا نیز به ایجاد آن کمک کرد کری مذاکره کنندگان را به پایان درگیری‌ها ترغیب کند.

انتهای پیام

کد N255765

وبگردی