آفتاب

نماینده بوکان: همه ارکان نظام بر آراء مردم بنا نهاده شده است

نماینده بوکان: همه ارکان نظام بر آراء مردم بنا نهاده شده است

مهاباد - ایرنا - نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران بر آراء مردم بنا نهاده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈ محمدقسیم عثمانی ˈ ، روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز شوراها در این شهرستان افزود: تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مستقیم یا غیرمستقیم بر اساس آرای مردم انتخاب می شوند و این بزرگترین نعمت برای ملت ایران به شمار می رود.

وی گفت: امروز در ایران اسلامی هرچه ملت اراده کند همان اهداف تحقق پیدا می کند ولی در رژیم گذشته هر چه طاغوت و اربابان آمریکایی و انگلیسی آنها اراده می کردند تحقق پیدا می کرد.

عثمانی اضافه کرد: بدون شک حضور و همراهی مردم ایران در تمام صحنه ها یکی از مهمترین عناصر موفقیت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بوده است که همچنان نیز تداوم دارد.

وی با اشاره به اهمیت شورا و مشورت در انجام امور مختلف افزود: شورا و مشورت در دین اسلام از آن چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر اسلام (ص) نیز در امور مهم با امت خود مشورت می کرد.

نماینده مردم بوکان با بیان اینکه شوراهای اسلامی می توانند در جهت تعامل و همکاری در برنامه ها و تسهیل سازی امور نقش بی بدیلی داشته باشند، ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان مهمترین نهاد تصمیم ساز مردمی، ظرفیت سازی برای مشارکت آگاهانه طیف های مختلف مردم را در امور سرلوحه خود قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مورد شورای اسلامی شهر بوکان نیز افزود: اعضای شوراهای این شهر از نظر میزان تخصص و سطح علم و آگاهی از شوراهای برجسته در استان آذربایجان غربی به شمار می روند.

وی بزرگترین مسوولیت شوراها را ارتقای جایگاه شورا عنوان کرد و گفت: اعضای شورای شهر، دهیاران و شهرداران باید از تک روی دوری کنند و با برنامه و همگام با هم در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

در این آیین فرماندار، امام جمعه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان نیز حضور داشتند.

شهرستان بوکان با 225 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

7510/584/581/ 1495
کد N255594

وبگردی