آفتاب
از سوی سازمان بورس؛

پنجمین شرکت پردازش اطلاعات مالی مجوز فعالیت گرفت

پنجمین شرکت پردازش اطلاعات مالی مجوز فعالیت گرفت

شرکت پردازش اطلاعات مالی اندیشه پارس (سهامی خاص) که پیش از این مجوز تأسیس خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده بود؛ با تکمیل مدارک مربوطه، مجوز فعالیت گرفت.

به گزارش ایسنا، فاطمه فتحی- کارشناس ادارۀ امور نهادهای مالی سازمان بورس-گفت : شرکت‌های پردازش اطالاعات مالی و یا آن‌دسته از نهادهای مالی که اقدام به دریافت مجوز فعالیت پردازش اطلاعات مالی کرده اند؛ شرکت‌هایی هستند که در قبال دریافت مابه ازاء، به ارائۀ اطلاعات مربوط به ورقۀ بهادار، معامله ورقۀ بهادار و سفارش خرید یا فروش ورقۀ بهادار به دیگری و ناشر اوراق بهادار (از هر طریق از جمله رسانه‌های جمعی، تابلو، وسایل الکترونیکی، نامه، بروشور و سخنرانی) در حیطه تعریف شده در اساسنامه و دستورالعمل تأسیس و فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: با توجه به قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) و نیز تأکید قانون برنامۀ پنج‌سالۀ پنجم توسعه، اشخاصی که اقدام به ارائۀ خدمات پردازش اطلاعات مالی می‌نمایند باید دارای مجوز فعالیت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند.

فتحی متذکر شد: تأسیس و فعالیت شرکت‌های پردازش اطلاعات مالی، ارائۀ خدمات پردازش هرگونه اطلاعات در زمینۀ اوراق بهادار، منوط به دریافت مجوزهای مربوطه است.

وی بیان داشت: با شکل‌گیری این نوع از نهادهای مالی، زمینۀ مناسبی برای فعالان و متخصصان نرم‌افزاری و مالی فراهم شده‌است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امکان ارائه خدمات پردازش اطلاعات در بازار سرمایه را داشته‌باشند.

فتحی گفت: همچنین این ابزارها فرصت مناسبی برای کاربران سرمایه‌گذاری و یا دانشجویان و پژوهشگران حوزۀ اوراق بهادار است تا بتوانند اطلاعات مورد نظر را به بهترین نحو در دسترس داشته‌باشند.

این کارشناس نهادهای مالی سازمان بورس افزود : بر اساس مادۀ 49 قانون بازار اوراق بهادار، اشخاصی که فاقد مجوز فعالیت مشاور سرمایه‌گذاری باشند؛ مجاز به ارائۀ خدمات پردازش در زمینۀ اوراق بهادار نیستند.

در پایان فتحی گفت: به غیر از شرکت مذکور، شرکتهای پردازش اطلاعات مالی پویا (سهامی خاص)، پردازش اطلاعات مالی مبنا (سهامی خاص)، پردازش اطلاعات مالی پارت (سهامی خاص) و پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین (سهامی خاص)، مجوز تأسیس و فعالیت خود را از این سازمان دریافت کرده اند.

انتهای پیام

کد N255551

وبگردی