آفتاب
اخبار انتخابات عراق/

اظهارات النجیفی پس از انداختن رای به صندوق/ افزایش حملات تروریستی به مراکز انتخاباتی

اظهارات النجیفی پس از انداختن رای به صندوق/ افزایش حملات تروریستی به مراکز انتخاباتی

حضور رئیس پارلمان عراق در مرکز رای گیری، پرواز بالگردهای ارتش بر فراز حوزه های اخذ رای و ادامه حملات گروههای تروریستی به این مراکز از جمله خبرهای مربوط به انتخابات پارلمانی عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز،"اسامه نجیفی" رئیس پارلمان عراق رای خود را در یک مرکز انتخاباتی واقع در مرکز بغداد به داخل صندوق انداخت.

وی همچنین اعلام کرد: در برخی مناطق با چالشهایی در روند انتخابات روبرو هستیم، اما از نزدیک بر روند اجرای آن نظارت می کنیم.

رئیس ائتلاف متحدون للاصلاح مهمترین تشکل سیاسی اهل سنت اعلام کرد که هیچ ائتلافی با نوری المالکی نخست وزیر عراق ندارد.

در همین راستا پایگاه المیادین همگام با انتشار لحظه به لحظه اخبار انتخابات پارلمانی عراق اعلام کرد بالگردهای نظامی با پرواز بر فراز مراکز انتخاباتی در مناطق مختلف عراق وظیفه تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند.

این در حالی است که منابع مختلف عربی از مورد هدف قرار گرفتن مراکز مختلف انتخاباتی توسط عوامل انتحاری و تروریستی در مناطق مختلف از صبح امروز خبر می دهند.

در همین حال در استان نینوی نیروهای امنیتی توانستند سه عامل انتحاری که قصد انجام عملیات تروریستی در مراکز انتخاباتی را داشتند شناسایی و به هلاکت برسانند.

در استان موصل دو سرباز و پنج غیر نظامی در دو حمله انتحاری کشته شدند.

در شمال غربی استان کرکوک نیز بر اثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در مقابل یک مرکز انتخاباتی دو نفر از غیر نظامیان کشته شدند.

در همین حال یک منبع نظامی از کشته شدن یکی از رهبران برجسته گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در جنوب بغداد خبر داد.

نیروهای امنیتی در استان الانبار نیز توانستند صبح امروز 15 فرد مسلح و یک فرمانده دفاع هوایی گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

در استان الدیالی نیز ارتش از حملات هوایی به پایگاههای گروههای تروریستی در مناطق کوهستانی حمرین خبر داد.
 

کد N255444

وبگردی