آفتاب

ساکی: گزارش موثقی درباره اجرای قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه وجود ندارد

ساکی: گزارش موثقی درباره اجرای قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه وجود ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جلسه هفتگی خود در پاسخ به پرسشی در مورد قرارداد نفتی 10 میلیارد دلاری ایران و روسیه گفت: هنوز گزارش موثقی در مورد اجرای این قرارداد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری وزارت خارجه آمریکا، "جن ساکی" روز گذشته در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در جواب سوال خبرنگاری که پرسیده بود: "روسیه و ایران در حال مذاکره برای امضای قرارداد 8 تا 10 میلیارد دلاری در حوزه انرژی هستند. آیا شما چیزی درباره این قرارداد شنیده اید؟ و آیا شما فکر نمی کنید که تحریم های آمریکا علیه روسیه بر مذاکرات 1+5 با ایران تاثیر داشته باشد؟" گفت: اجازه بدهید از سوال دوم شروع کنم، همانطور که می دانید مذاکرات کارشناسی میان همه طرف های حاضر در مذاکرات 1+5 با ایران ادامه دارد و ما گزارش های مربوط به این مذاکرات را پیگیری می کنیم. و در مورد سوال اول، ما هنوز هیچ تائیدیه ای در مورد اینکه این قرارداد واقعا اجرا شده در دست نداریم. اما اگر این قرارداد واقعی بوده و اجرا شود ما در مورد آن حساس خواهیم شد اما مجددا می گویم که ما هنوز گزارش موثقی در مورد این قرارداد نفتی نداریم.

مقامات آمریکایی پیشتر درباره قرارداد نفتی میان ایران و روسیه هشدار داده بودند. برای مثال "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی به ایران هشدار داده بود که عقد قرارداد نفتی با روسیه می تواند موجب سخت تر شدن تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی شود.

به گفته کری، دولت آمریکا به ایران و روسیه در مورد این قرارداد نفتی هشدار داده و اعلام نموده که این قرارداد برهم زننده توافق هسته ای نوامبر 2013 است و اگر چیین قراردادی امضا شود مطمئنا با پاسخ آمریکا و افزایش تحریم های ما مواجه خواهد شد.

کد N255365

وبگردی