آفتاب

انتقاد تند اردوغان از رئیس جمهور آلمان

انتقاد تند اردوغان از رئیس جمهور آلمان

ایسنا نوشت:

سخنان صریح رئیس‌جمهوری آلمان نسبت به نقصان دموکراسی در ترکیه و انزوای دولت این کشور در صورت ادامه این وضعیت، خشم نخست‌وزیر ترکیه را برانگیخت؛ به طوری که اردوغان سخنان یوآخیم گاوک را دخالت در امور داخلی ترکیه دانست.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه با لحنی شدید به انتقادهای یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهور آلمان واکنش نشان داد. او رئیس‌جمهور آلمان را متهم کرد که با هشدار نسبت به کمبود دموکراسی در ترکیه در امور داخلی این کشور دخالت کرده است.

به گزارش خبرگزاری آنادولو ترکیه، اردوغان گفت: من به رئیس‌جمهوری آلمان گفتم که ما هرگز دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی‌پذیریم.

اردوغان که در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه ترکیه در پارلمان این کشور در آنکارا سخنرانی می‌کرد، در ادامه گفت که رئیس‌جمهور آلمان در گذشته کشیش بوده و هنوز هم فکر می‌کند می‌تواند مثل گذشته می‌تواند دیگران را نصیحت کند.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه تصریح‌ کرد که برخورد رئیس‌جمهوری آلمان نسبت به مسائل پذیرفتنی نیست و برخوردی این‌گونه با مسائل زشت است.

اردوغان در ادامه سخنانش که به صورت مستقیم از تلویزیون سراسری ترکیه پخش می‌شد، گفت: رئیس‌جمهور آلمان در دانشگاه صنعتی خاورمیانه سخنان کاملا عجیبی بر زبان آورده است.

رئیس‌جمهوری آلمان به همراه عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه یک دانشگاه ترکی- آلمانی را در استانبول افتتاح کرد و آن را الگویی در روابط دو کشور دانست.

رئیس‌جمهوری آلمان طی سخنانی به صراحت نسبت به نقصان دموکراسی در ترکیه هشدار داد و گفت در صورت ادامه این وضعیت دولت اردوغان خود را منزوی می‌کند.

52308

کد N255315

وبگردی