آفتاب

برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه تهران بزرگ در هفته معلم

برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه تهران بزرگ در هفته معلم

همزمان با سالروز شهادت استاد مطهری و هفته بزرگداشت معلم و بسیج فرهنگیان، برنامه‌های فرهنگی به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با تشریح برنامه‌های این سازمان در هفته معلم اظهار کرد: هفته معلم فرصت مناسبی است که به هر نحو از تلاش خستگی‌ناپذیر معلمان عزیز تقدیر و تشکر به عمل آید. البته وظیفه آحاد ملت است تا در فرصتی که پیش می‌آید، ارادت خود را به این قشر عظیم ابراز کنند؛ بنابراین در این هفته این امر صورت ویژه به خود می‌گیرد.

جعفر لایق حقیقی افزود: در دوره‌ای که دشمن با هر وسیله و حیله در صدد آسیب رساندن به نظام مقدس اسلامی است، در این راستا نقطه پرگار حملات خود را بر نوجوانان و جوانان قرار داده است و در این شرایط نقش تأثیرگذار و تعیین‌کننده معلم بیش از گذشته نمود می‌یابد. به همین منظور سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ امسال نیز همچون گذشته با در نظر گرفتن و اجرای یکسری برنامه‌ها در این هفته تلاش دارد در راستای ماهیت ذاتی خود، مقام معلم و معلم بسیجی را ارج نهد. به همین مناسبت کلیه سازمان‌ها، حوزه‌ها و کانون‌های بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان نواحی تهران بزرگ در برنامه‌های هفته، مشارکت دارند و برای اجرای مطلوب برنامه‌ها روز یکشنبه 93.2.7 نیز جلسه توجیحی برای آنها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه "در این هفته برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود"، گفت: جمعه دوازدهم اردیبهشت مراسم بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری در محل شهادت ایشان و با حضور جمعی از فرهیختگان و معلمان بسیجی و با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و اجرای سرود و دیگر برنامه‌ها برگزار می‌شود.

لایق حقیقی ادامه داد: روز شنبه سیزدهم اردیبهشت، آئین سپاس معلم بصورت صبحگاه سراسری در تمام مدارس شهر تهران برگزار می‌شود که در این مراسم دانش‌آموزان بسیجی با اهداء گل به معلمان خود این روز را گرامی می‌دارند. در این هفته دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران فرهنگی بصورت ویژه برنامه‌ریزی شده است. مسابقه وبلاگ‌نویسی و بازدیدهای علمی با هدف آشنایی فرهنگیان محترم با دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه مختلف انقلاب اسلامی آغاز خواهد شد. به منظور اهمیت امر نخبه‌پروری، مراسم تجلیل از نخبگان فرهنگی بسیجی در کلیه عرصه‌ها نیز برگزار می‌شود.

وی برگزاری یادواره شهدا در کانون‌های بسیج فرهنگیان را از دیگر برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد و افزود: برگزاری یادواره شهیدان این قشر که فعالیت‌های سال جاری بسیج فرهنگیان تهران بزرگ به آن زینت یافته است و عطرافشانی و گلباران مزار شهدای معلم و تجدید میثاق با امام راحل رضوان‌الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در بهشت زهرا پایان برنامه‌ها را رنگ و بوی ایثارگری مجاهدت و شهادت می‌بخشد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های برنامه‌های امسال، رونمایی از تمثال شهید قشر فرهنگیان شهر تهران معلم شهیدسعید غلامی مرحقی است که همزمان با یادواره شهدا در بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N255247

وبگردی