آفتاب
/بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه/

حجت‌الاسلام سعیدی: ریشه همه چالش‌های انقلاب، مسائل فکری و اعتقادی است

حجت‌الاسلام سعیدی: ریشه همه چالش‌های انقلاب، مسائل فکری و اعتقادی است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز، هم باید مبانی و اصول را تحلیل کنیم و هم جریان‌شناسی سیاسی انجام دهیم تا قدرت تحلیلی ما افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی صبح امروز (چهارشنبه)‌ در مراسمی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، با اشاره به اینکه "شهید مطهری دارای سه ویژگی مهم زمان‌شناسی، جریان‌شناسی و آسیب‌شناسی بود"، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز عالم روحانی دیده‌بان است و باید توجه کند که جامعه به چه دارویی نیازمند است.

وی اضافه کرد: شهید مطهری گفتمان‌های دوران حیات خود یعنی گفتمان لیبرالیسم، ملی‌گرایی،‌ چپ مارکسیستی و گفتمان التقاطی را به خوبی می‌شناخت و در این بین گفتمان دینی را برای مردم تبیین می‌کرد. وی همچنین جرأت و شجاعت این را داشت که برخی آسیب‌های دینی مثل نوع عزادارای امام حسین(ع) را بیان می‌کرد.

سعیدی همچنین با بیان اینکه "یکی از مهمترین وظایف کنونی ما آسیب‌شناسی است"، افزود: از اول انقلاب و دولت موقت، دوران بنی‌صدر، دوران آیت‌الله منتظری، دولت سازندگی و تفکر تکنوکرات، دولت اصلاحات و دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد با چالش‌های مختلفی مواجه بودیم که ریشه همه این چالش‌ها مسائل فکری و اعتقادی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین با بیان اینکه "امروز دو نوع برداشت از حاکمیت دینی وجود دارد"، گفت: یک برداشت مردم‌سالاری دینی و دیگری مردم‌سالاری سکولار است. تفکر بازرگان و منتظری، مردم‌سالاری سکولار بود. بطور مثال منتظری می‌گفت ما تا امام زمان را قبول داریم اما دلیلی برای اینکه در دوران غیبت، فقیه، ولایت الهی دارد، در اختیار نداریم.

وی افزود: این دو دیدگاه در پنج حوزه اصول حاکمیت، سیاست خارجی، فرهنگ، اقتصاد و تیم اجرایی کشور سایه انداخته است و پرسش‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که آیا ما تعهد اعتقادی در دفاع از فلسطین و مقابله با آمریکا و اسرائیل داریم؟ آیا اقتصاد آزاد یا آزادی اقتصادی را باید دنبال کنیم و آیا باید ضوابط بین‌المللی را بپذیریم یا نپذیریم؟

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه، هم باید جریان‌شناسی سیاسی داشته باشیم و هم اصول و مبانی را به بحث بگذاریم.

سردار آبرومند: هوشمندسازی نظام آموزشی سپاه بسیار مهم است

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم سردار آبرومند معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تقویت سپاه در بُعد معنوی، گفت: ایمان و اخلاق از ویژگی‌های اصلی سپاه است و سپاه به دنبال آن است که معنویت را محور اصلی اقدامات خود قرار دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: مؤمن، مجاهد، تکلیف‌گرا، بصیر،‌ دانا،‌ ولایی، ‌انقلابی بودن و پیش‌برندگی از ویژگی‌های یک پاسدار تراز انقلاب است. پیش‌برندگی یعنی بار انقلاب و هدایت دیگران به جلو را به دوش گرفتن و اگر سایر ویژگی‌های پاسدار محقق شود، ویژگی پیش‌برندگی وی هم محقق می‌شود.

آبرومند در پایان با بیان اینکه "تربیت پاسدار به جای آموزش صرف، انتظار ما از عقیدتی سیاسی سپاه است"، تصریح کرد: انسان مؤمن، عنصر اصلی سپاه است و دستاوردهای سپاه هم بوسیله همین عنصر بدست آمده است. در این بین، هوشمندسازی نظامات آموزش سپاه بسیار مهم است و عقیدتی سیاسی سپاه، باید پاسداران را سطح‌بندی و تفکیک کند.

انتهای پیام

کد N255034

وبگردی