آفتاب
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

وزارت بهداشت بیدار شده است/ امسال سال پربرکتی برای حوزه سلامت است

وزارت بهداشت بیدار شده است/ امسال سال پربرکتی برای حوزه سلامت است

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال، سال پربرکتی برای حوزه سلامت است، گفت:در طول دوره فعالیت دولت یازدهم وزارت بهداشت و درمان بیدار شده و در حالت پویایی خاصی انجام وظیفه می کند.

ˈعابد فتاحیˈ امروز - چهارشنبه - در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سیاست های دولت در بخش بهداشت و درمان گفت:ا مقام معظم رهبری با ابلاغ سیاست های کلان سلامت، پشتیبانی خود را از فعالیت های رو به جلوی این بخش اعلام کردند و این سیاست ها منجر به رشد جهشی بخش سلامت خواهد بود.

وی با اشاره به اظهارات شب گذشته رییس جمهوری در مورد بخش سلامت گفت:رییس جمهوری هم از زمان آغاز به کار دولت یازدهم بر این بخش تاکید ویژه داشته و کمتر سخنرانی از ایشان بوده که به آن گریزی به بخش بهداشت نزده باشد این در حالی است که طی سال های اخیر کمتر مسوولی به این میزان به بخش سلامت توجه کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اغلب کشورهای توسعه یافته توجه به بخش سلامت از اولویت های سیاستمداران است، گفت:طی بیش از یک ماهی که از سال جدید می گذرد اتفاقاتی مهمی در حوزه بهداشت کشور رخ داده که بخش زیادی از مشکلات این بخش را حل می کند.

وی بیمه خدمات درمانی، توجه به کاهش سهم مردم از هزینه های درمان را از نکات بسیار مهم سیاست های دولت در بخش بهداشت عنوان کرد و افزود:علاوه بر این در تولید دارو اتفاقات بسیار مهمی نه فقط از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت در کشور در حال رخ دادن است به طوری که در این بخش به سمت رقابتی شدن حرکت می کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین با بیان اینکه دولت در بخش پیشگیری و توسعه شاخص های بهداشتی هم شاهد حرکات مثبتی در کشور هستیم، اضافه کرد:توجه به مباحث زیست محیطی واهتمام به تامین غذای سالم که از تاکیدات ویژه دولت در این بخش است نقش بسیار موثری در کاهش بیماری هایی مثل فشار خون، دیابت،انوع سرطان ها بیماری های گوارشی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هیچ گاه توجه به غذای سالم در کشور به این میزان نبوده و از این نظر، این آینده نگری وسیاستگذاری ، تاثیرات بسیار مهمی در سلامت نسل های آینده کشور خواهد داشت.

فتاحی با تاکید بر اینکه در بخش درمان جزو کشورهای برتر جهانی هستیم به برنامه دولت برای کاهش سهم مردم از هزینه های درمان اشاره کرد و گفت: در حالی که در برنامه های توسعه ای کشور همیشه مقرر شده سهم بیمار از پرداخت هزینه درمان 30 درصد باشد در عمل این میزان بیش از 70 درصد بوده که این امر هزینه های سنگینی بر مردم تحمیل می کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان گفت وزارت بهداشت و درمان ما بیدار شده و در حالت پویایی و بیداری خاصی انجام وظیفه می کند.

وی در عین حال اهتمام مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بخش بهداشت را شایسته قدردانی عنوان کرد و گفت: هیچ طرح و لایحه مرتبط به بخش بهداشت و درمان از مجلس شورای اسلامی برگشت نخورده است.

سیام(4)**2021** 1418
کد N255010

وبگردی