آفتاب
رییس سازمان رندان‌ها:

نگاه اولیه به زندان باید بدبینانه باشد

نگاه اولیه به زندان باید بدبینانه باشد

رییس جدید سازمان زندان‌ها و اقداماتی تامینی تربیتی کشور گفت: نگاه اولیه به زندان نباید یک نگاه خوش‌بینانه باشد و در واقع باید یک نگاه بدبینانه وجود داشته باشد؛ چرا که این نگاه بدبینانه یک نگاه واقع‌بینانه نیز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اصغر جهانگیر در مراسم معارفه خود به عنوان رییس سازمان زندان‌ها که صبح امروز در حوزه ریاست قوه قضاییه برگزار شد، گفت: زندان به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در همه جوامع مورد پذیرش قرار گرفته و در کنار سایر تشکیلات حکومتی، امر اجرای احکام کیفری را به دوش می‌کشد.

وی ادامه داد: نگاه اولیه به زندان نباید یک نگاه خوش‌بینانه باشد. به زندان به دلیل وجود افراد بزهکار، جانی و ... درون آن باید با نگاه بدبینانه نگریست.

رییس جدید سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: اگر برخی قائل به این هستند که نگاه بدبینانه به زندان نداریم باید گفت در مراکزی که مجرمین و افراد خطرناک حضور دارند نگاه بدبینانه نگاه واقع‌بینانه است و این نگاه می‌تواند سرلوحه برنامه‌های بعدی ما برای اصلاح و تربیت باشد.

جهانگیر ادامه داد: البته منظور این نیست که برخورد با زندانیان همراه با فشار و بدرفتاری باشد.

وی با اشاره به اتفاقات بند 350 زندان اوین، گفت: در روزهای اخیر به دنبال این جابجایی برخی محافل ضدانقلاب تلاش کردند این تغییرات طبیعی را به عنوان جابجایی مبتنی بر اتفاقات داخل زندان تعبیر کنند که باید بگویم این تعبیر کاملا غلط است.

رییس جدید سازمان زندان‌ها با بیان اینکه این تغییر هیچگونه رابطه‌ای با اتفاقات داخل زندان ندارد، گفت: ما مسئولین باید برای پاسخ به ضدانقلابان مراقب باشیم ارزش‌ها و شان دستگاه‌های دیگر را برای پاسخگویی خدشه‌دار نکنیم.

ادامه دارد ...

کد N254930

وبگردی