آفتاب

هیلاری کلینتون به بازارگرمی برای شرکت بوئینگ متهم شد

هیلاری کلینتون به بازارگرمی برای شرکت بوئینگ متهم شد

یک فعال محافظه کار، رئیس شرکت بوئینگ را به دادن رشوه به هیلاری کلینتون در ازای بازاریابی وی برای هواپیماهای این شرکت متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه دیلی میل، رشوه 900 هزاردلاری یاد شده قرار بود به بنیاد کلینتون پرداخت و صرف بازسازی مدارس در هائیتی پس از زلزله مرگبار این کشور در سال 2010 شود.

این کمک چند ماه پس از آن مطرح شد که هیلاری کلینتون به مسکو سفر کرد و طی یک بازارگرمی آشکار از یک شرکت تازه تاسیس دولتی خواست هواپیماهای بوئینگ را خریداری کند.

در این راستا هیلاری کلینتون اعلام کرده که شرکت بوئینگ دو میلیون دلار برای ساخت یک پاویون آمریکا در نمایشگاه سال 2010 در پکن اهدا کرد. این شرکت در اصل یک میلیون دلار پیشنهاد کرده بود.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که دیوید آلماسی، یک فعال محافظه کار، رئیس شرکت بوئینگ را در مورد مساله "تضاد آشکار منافع" به چالش کشیده است.

براساس اعلام این فعال محافظه کار، در زمان یک سفر هیلاری کلینتون به روسیه، وی با شرکت "روساویا" رایزنی داشت و تلاش کرد تا با استفاده از جایگاه خود، این شرکت روسیه را به خرید هواپیما از شرکت بوئینگ متقاعد کند تا در این راستا سودی از این معامله ببرد.

این اقدام هیلاری کلینتون می‌تواند نکته منفی در عملکرد وی باشد که به دنبال ورود احتمالی به انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا است.

باید دید که آیا این اقدام شرکت بوئینگ می‌تواند منجر به آغاز تحقیقات و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن این شرکت شود یا خیر.

انتهای پیام

کد N254875

وبگردی