آفتاب

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در پاسداشت روز معلم

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در پاسداشت روز معلم

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و پاسداشت روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،متن این بیانیه به شرح زیر است:

12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم را به همه معلمان و اساتید خدوم و زحمتکش میهن اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. در حقیقت معلمان و اساتید به مثابه بازوان حرکت هر جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند. به طور قطع موفقیت نسل‌های کنونی و آینده ما، در گرو معلمان و اساتید متعهدی همچون علامه شهید استاد مطهری است که در گمنامی به پرورش سرمایه‌های عظیم انسانی می‌پرداخت و با الگو قرار دادن سیر و سلوک پیامبر اعظم(ص) و امامان معصوم(ع) و بهره بردن از فضائل بیکران دین مبین اسلام، چراغ روشنی فرا راه نونهالان، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم بر می‌افروخت. پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) نیز می فرمایند: «مثل عالمان و معلمان در زمین ، مثل ستارگان در آسمان است که مردم در تاریکی ها ، خشکی ها و دریا به کمک آنان راه خود را پیدا می کنند. هرگاه این ستارگان خاموش شوند، بسا راه یافتگان نیز گمراه شوند». بسیج دانشجویی ضمن ارج نهادن به مقام استاد، چند نکته را بیان می‌دارد.

1- در دهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمان هشت ماده‌ای را که بعد‌ها به منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی معروف شد، صادر فرمودند. متاسفانه در طول سه دهه انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، هر‌گاه اقدامی در مبارزه با مفاسد اقتصادی آغاز شده، پس از مدتی با مشکلات عدیده‌ای مواجهه و به حال خود رها شده است. لذا از دولت محترم توقع است تا پست‌های کلیدی را با توجه به سلسله مراتب‌ها و گذشتن از فیلترهای مختلف، به افرادی واگذار نماید که شایستگی‌های لازمه را داشته باشند. به هر صورت مبارزه با فساد اقتصادی و پیشگیری از آن، قطعاً ملزومات خاصی را می طلبد که عزم راسخ مسئولان کشور اولین شرط آن است و شرط دیگر، مطالبه اساتید فرهیخته و معلمان گرامی است که مبارزه با مفاسد اقتصادی بعنوان گفتمان رایج در کشور درآید.

2- همانطور که دکتر روحانی ریاست محترم جمهور در وعده‌های انتخاباتی و منشور اخلاقی خود اعلام داشتند: «در تمام تصمیمات و اقدامات خود جویا و پذیرای نقد و نظر دیگران باشم، مسئولیت خطاهای خود را بپذیرم؛ برای دیدگاه مخالف و انتقاد، ارزش قائل باشم و خود را مقید به گزارش‌دهی منظم به رییس‌جمهور و مردم بدانم»، عملا توقیف روزنامه‌های مخالف دولت، برنتابیدن سخنان منتقدین به ویژه اساتید معزز دانشگاه با رتبه‌های علمی بالا و واکنش‌های تند به مستندات و نقدها و نوع مواجهه دولت با منتقدانش در روزهای اخیر به صورت چکشی و با هدف به حاشیه راندن منتقدان بوده و دولت تلاش دارد به بهانه‌های مختلف باب نقد و انتقاد را بسته نگه دارد که این رویه با شأن دولت و وعده‌هایش سنخیت ندارد.

3- همچنین از مسئولین قوه قضائیه درخواست داریم که با فتنه‌گرانی که با وقاحت هر چه تمام، زمینه‌ساز حاشیه‌هایی برای نظام شده‌اند، برخورد جدی داشته باشد. چرا که متأسفانه از سوی دستگاه‌های ذیربط مسامحه و کوتاهی صورت گرفته و این باعث شده عده‌ای فتنه‌گر با وقاحت تمام مجدداً دشمنی و کینه دیرینه خود را نسبت به نظام و انقلاب بروز دهند. لذا در صورت عدم برخورد مناسب از طرف مسئولین، اساتید و دانشجویان به تکلیف خود عمل خواهند نمود.

امیدواریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، دولت و مجلس، راهبرد و نقشه راه خود را برای محقق شدن منویات رهبر معظم انقلاب ارائه نماید. چرا که باید با خودباوری و اتکا به توانمندی‌های بومی، شاهد تلاش روزافزون پیش‌قراولان عرصه علم و دانایی و تولید کشور در جهت استقلال و خودکفایی بیشتر کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم.

انتهای پیام

کد N254829

وبگردی