آفتاب

دیدار وزیر خارجه نیکاراگوئه با رئیس مجلس شورای اسلامی

دیدار وزیر خارجه نیکاراگوئه با رئیس مجلس شورای اسلامی

ساموئل سانتوس لویز وزیر خارجه نیکاراگوئه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، آقای لایرجانی در ابتدای دیدار عصر روز سه‌شنبه مناسبات دو کشور را خوب و رو به رشد دانست و تصریح کرد: فرصت‌های فراوانی برای همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی میان دو کشور وجود دارد که می‌بایست با بهره‌گیری از آنها به ارتقاء سطح مناسبات فیمابین کمک کرد.

وی در همین زمینه مناسیبات نزدیک مجالس دو کشور را بسیار با اهمیت خواند و افزود: مجالس دو کشور نقش مهمی در جهت دهی و تقویت ارتباطات دوستانه ایران و نیکاراگوئه بر عهده دارند.

ساموئل سانتوس لوپز وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در ادامه همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مسئولان کشورمان گفت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم در خاورمیانه مورد توجه دستگاه دیپلماسی دولت انقلابی نیکاراگوئه قرار دارد.

وی با مهم خواندن نقش همکاری‌های پارلمانی در توسعه مناسبات تهران – ماناگوا خواستار افزایش رفت و آمد میان مسئولان پارلمانی دو کشور شد.

وزیر خارجه نیکاراگوئه در پایان با استقبال از روند گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی نسبت به توسعه بیش از پیش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N254506

وبگردی