آفتاب

آلمان سفیر مصر را احضار کرد

آلمان سفیر مصر را احضار کرد

دولت آلمان در واکنش به صدور حکم اعدام برای صدها تن از حامیان اخوان‌المسلمین در مصر، سفیر قاهره را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در جریان اعتراض‌های روز دوشنبه در مصر، دادگاهی در مونیا "محمد البدیع"، رهبر اخوان‌المسلمین و صدها تن دیگر از حامیان این حزب را به مرگ محکوم کرد.

وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه محمد حجازی، سفیر قاهره را در اعتراض به حکم اعدام 683 تن از حامیان اخوان احضار کرد. اتهام این افراد تحریک ناآرامی‌ها در جریان اعتراضات تابستان گذشته بوده است که این رویداد پس از سرنگونی دولت محمد مرسی، رئیس جمهوری سابق مصر در ماه ژوئیه رخ داد.

گفته می‌شود که دادگاه این متهمان تنها یک جلسه و بدون حضور وکلای آن برگزار شده است و در مجموعه در یک جلسه یک ساعته دادگاه 683 تن به مرگ محکوم شده‌اند که با واکنش‌های بین‌المللی رو به رو شده است.

پس از صدور این احکام، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان این اتفاق را به سخره گرفتن اصول دموکراسی نامید و آن را به شدت محکوم کرد.

اشتاین‌مایر گفت: مقام‌های مصر به بی‌ثباتی بیشتر کشورشان دامن می‌زنند و باعث تشدید اختلافات سیاسی و اجتماعی می‌شود و این رویکرد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ماه مه بسیار نامناسب است.

وزارت خارج آلمان در ادامه خواستار لغو احکام صادره و برگزاری دادگاه‌های جدید شد. دادگاهی مشابه نیز 529 تن دیگر را به دلیل اتهام‌های مشابه به مرگ محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N254403

وبگردی