آفتاب

روحانی: وقت پاسخ به شایعات نرسیده است/ شعارهایم را فراموش نکرده ام و به اجرای آنها وفادارم/7/

روحانی: وقت پاسخ به شایعات نرسیده است/ شعارهایم را فراموش نکرده ام و به اجرای آنها وفادارم/7/

رئیس جمهور گفت:دولت هیچ یک از وعده هایش را فراموش نکرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود درباره هدف دولت در تشنج‌زدایی در عرصه‌های مختلف به ویژه سیاست خارجی گفت: در زمان ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری گفتم که مسیر من آشتی در داخل و در دنیاست.ما مسیر آشتی را با دنیا و در داخل آغاز کرد‌ه‌ایم و کلید ما حضور، تلاش، اعتماد مردم و اعتماد ما به مردم است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سیاست خارجی قدم‌های بلندی برداشته شده،‌تصریح کرد: البته بایدحواسمان جمع باشد و قدم‌ها را حساب شده بردایم؛ مسئله تحریم ظلم بزرگی بوده و هم ملت ما و هم دنیا از این مسئله ضرر کرده است اما تعداد معدودی از این موضوع سود برده‌اند که ارقام و افراد آن اعلام شده است.
وی گفت: یک نفر 9هزار میلیارد دلار تومان پول را برداشت و رفت؛ این مسائل در سایه تحریم رخ می‌دهد و تحریم شفافیت را بر می‌دارد.بنابراین طبیعی است که اقلیتی از برداشته شدن تحریم عصبانی هستند.دلیل این عصبانیت این است که آنها از تحریم سوءاستفاده کردند و برخی تخریب‌های دولت از همین جا نشأت می‌گیرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنهایی که از برداشته شدن تحریم ضرر کرده‌اند در میان تخریب‌کنندگان دولت حضور دارند و قصد دارند دولت را به حاشیه‌ ببرند، اظهار داشت:اینکه عده‌ای راه دولت را نپسندند و نقد کنند اشکالی ندارد اما اتهام، دروغ و هوچی‌بازی که عده‌ای آن را شروع کرده‌اند درست نیست.
وی با بیان اینکه هنوز به موقعی نرسیده‌ایم که در این مورد به مردم بگوییم تصریح کرد: دولت به عنوان خادمان مردم هدفش بهبود زندگی آنهاست اما عده‌ای دلشان نمی‌خواهد دولت موفق باشد.

رئیس‌جمهور گفت: تا جایی که مسئله نقد است از آن استقبال می‌کنیم اما آنجایی که دروغ و تخریب باشد به معنای مخالفت با منافع ملی و دستور رهبری است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد اظهار داشت:‌ فرهنگ از اخلاق و برادری آغاز می‌شود و باید در بخش فرهنگ راست بگوییم و نباید افترا بزنیم.
رذوحانی تاکید کرد: نیازی نیست بیشتر از این در این مورد توضیح دهم.اگر زمانی لازم بود نه برای دفاع از خودم بلکه برای اینکه دولت دچار مشکل نشود به مردم توضیح می‌دهم چون دولت نماینده اکثریت قاطع مردم است.
رئیس‌جمهور افزود: اگر گروهی بخواهند رأی اکثریت را نادیده بگیرند و به آن لطمه بزند آنجا مردم باید به صحنه بیایند و دولت نیز در این مورد توضیح می‌دهد.
روحانی ادامه داد: در این مدت بسیاری از افراد از طریق پیامک و تلفن به من گفتند که به شایعه‌پراکنی‌ها پاسخ دهم ولی من می‌خواهم به آنها بگویم که هنوز وقت این کار نرسیده است.

روحانی درباره سیاست داخلی و برخی نقد ها به دولت هم گفت:‌ در ابتدا ما باید بپذیریم که جناح‌ها و احزاب مختلفی در کشور حضور دارند و نظرات آنها نظرات مختلفی است اشکالی هم ندارد؛ چرا که ما باید نظرات مختلف را تحمل کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم. ما نباید به خاطر یک نکته جزئی روبروی هم قرار بگیریم.

رابطه خوبی با قوای مقننه و قضائیه داریم
وی با اشاره به کشور شرایط در سال‌های گذشته، اظهار کرد: در گذشته شرایطی بود که قوا روبروی هم قرار می‌گرفتند و حتی از یکدیگر شکایت می‌کردند اما ما امروز در روابط خوبی با مجلس قرار داریم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که مردم باید نطق، کلام یا سوال یک نماینده را کنار بگذارند، گفت: امروز دولت با کلیت مجلس شورای اسلامی به عنوان قوه مقننه و همچنین با قوه قضاییه روابط خوبی داریم. امروز قوای سه‌گانه با هم روابط بسیار خوبی دارند و همواره به کمک هم می‌شتابند و با یکدیگر تفاهم و تعامل دارند.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اقوام و اقلیت‌های موجود در کشور با بیان این که امروز اقوام و اقلیت‌های کشور شرایط بسیار خوبی دارند، گفت: من در سفر به سیستان و بلوچستان از این‌که مشاهده کردم شیعه و سنی،‌ بلوچ، زابلی و سیستانی برادرانه کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، بسیار لذت بردم.

وی با اشاره به استعدادهای موجود در سواحل جنوبی کشور، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان و سواحل جنوبی کشور تماما استعداد بسیاری برای شکوفایی دارند. این مناطق هر چه شکوفا‌تر شوند و توسعه بیشتر شود، اختلافات ما هم کمتر می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که ما نیاز به انسجام و وحدت داریم، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی، اقلیت‌های دینی و همه اقوام ایرانی، ایرانی هستند و همه از حقوق برابر شهروندی برخوردارند. تمام جناح‌هایی که قانون اساسی ما را قبول دارند و در چارچوب قانون اساسی ما فعالیت می‌کنند، موافقان و مخالفان دولت همه عزیز و محترم هستند و از حقوق برابر برخوردارند.

روحانی خاطرنشان کرد: تنها حرفی که ما داریم این است که چارچوب منافع ملی، منافع چارچوب و دیانت را مراعات کنند. من نسبت به همه جناح‌ها،‌ احزاب و گروه‌ها و حتی آنهایی که تخریب می‌کنند و عددشان نیز کم است می‌خواهم که بدانند ما زیر یک سقف هستیم و داخل یک خانواده قرار داریم و نقد آنها روی چشم ما قرار دارد اما نگذارند اخلاق لطمه ببیند.

وی با بیان این‌که اخلاق، تعامل سازنده با دنیا و احیای اقتصاد از جمله شعارهای اصلی من در انتخابات بود، گفت: من امروز در حال دنبال و پیگیری همه آن شعارها هستم و فراموش نکرده‌ام که چه شعارها و وعده‌هایی داده‌ام. من به همه قول‌هایی که به مردم در 22 فروردین سال 92 و روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری در همه سخنرانی‌های خودم اعلام کردم وفادار خواهم بود.

/27212 

کد N254273

وبگردی