آفتاب

لوهانسک از کنترل کی‌یف خارج شد

لوهانسک از کنترل کی‌یف خارج شد

جدایی‌طلبان حامی روسیه در لوهانسک مراکز دولتی این منطقه را تحت کنترل خود در آوردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، تظاهرکنندگان معترض به حکومت موقت اوکراین در پی پایان ضرب‌الاجلی که به کی‌یف داده بودند، به ساختمان‌های اداری در شهرهای مختلف استان لوهانسک هجوم بردند و با برافراشتن پرچم روسیه به جای پرچم اوکراین تمایل خود به الحاق روسیه را نشان دادند.

آن‌ها پیش‌تر به‌ کی‌یف هشدار داده بودند که باید یک همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت لوهانسک برگزار شود.

دویچه وله نیز گزارش داد، استانداری لوهانسک به تصرف مخالفان روس‌زبان دولت کی‌یف درآمد و رهبر این مخالفان به شبکه تلویزیونی راشا تودی گفت: استانداری در اختیار ماست.

رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند که نیروهای پلیس حاضر در حیاط استانداری، تلاشی برای جلوگیری از تصرف ساختمان نکردند. اشغال این ساختمان در میان تجمع صدها تن از حامیان هوادار روسیه صورت گرفت. به گزارش راشا تودی و آسوشیتدپرس، تعداد این عده بالغ بر 1000 تن بود. خبرگزاری آلمان این میزان را 2000 تن اعلام کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که جدایی‌طلبان همچنین ساختمان فرستنده تلویزیونی و دفتر دادستانی را به متصرف شده‌اند.

حامیان روسیه در لوهانسک از چندین هفته پیش دفتر پلیس مخفی لوهانسک را نیز در اشغال خود دارند. این شهر که در نزدیکی مرز روسیه قرار دارد، دارای جمعیتی بالغ بر ۴۳۰ هزار تن است.

جدایی‌طلبان هوادار مسکو تا کنون در 10 شهر واقع در شرق اوکراین، ساختمان‌های دولتی را تصرف کرده‌ و جلوی آنها سنگر بسته‌اند و خواهان برگزاری همه‌پرسی هستند.

انتهای پیام

کد N254203

وبگردی