آفتاب

جان کری : روسیه در صدد تغییر چشم انداز امنیتی اروپای شرقی است

جان کری : روسیه در صدد تغییر چشم انداز امنیتی اروپای شرقی است

تهران - ایرنا- جان کری وزیر امورخارجه امریکا روز سه شنبه با بیان اینکه روسیه در صدد تغییر چشم انداز امنیتی اروپای شرقی است، از مسکو خواست ˈ در آرامش ، اوکراین را ترک کند. ˈ

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، دیپلمات ارشد امریکا در یک سخنرانی در اندیشکده شورای آتلانتیک در مورد مناسبات امریکا و اروپا هشدار داد که سرزمین ناتو نقض نشدنی است و ما از هر وجب از این سرزمین دفاع خواهیم کرد.

همزمان بابروز خشونت های تازه در شرق اوکراین در روز سه شنبه پس از هجوم هزاران تن از معترضان طرفدار روسیه به ساختمانهای کلیدی شهر لوگانسک، کری گفت : رویدادهای اوکراین یک زنگ بیداری است .

وی افزود: متحدان اروپایی بیش از بیست سال به همراه ما تلاش کردند تا روسیه را به جامعه یورو- آتلانتیک پیوند دهند. این بدان معنا نیست که ما در تلاش برای تعیین یک مسیر جدید پس از دوران جنگ سرد عقب نشینی کرده باشیم . ˈ

دپیلمات ارشد امریکا خطاب به ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت : آنچه اقدامات روسیه در اوکراین به ما می گوید این است که امروز روسیه ی پوتین با یک رشته قواعد و مقررات دیگر بازی می کند.

کری ادعا کرد : روسیه با اشغال کریمه و به دنبال آن بی ثبات ساختن شرق اوکراین درصدد تغییر چشم انداز امنیتی اروپای شرقی و مرکزی است .

وی گفت : لذا ما خود را در لحظه تعیین کننده ای از ائتلاف فرا آتلانتیک می یابیم و هیچ کس نباید مرتکب اشتباه شود و ما آماده ایم آنچه را که لازم می دانیم انجام دهیم و برای ابقای این ائتلاف هر راهی را طی کنیم . ˈ

کری در سخنرانی خود تاکید کرد که قدرت ما از وحدت ما نشات می گیرد، همگی باید به همراه یکدیگر علیه کسانی عمل کنیم که خواهان تلاش برای تغییر مرزهای کشورهای مستقل از طریق اعمال زور هستند.

این سخنان در حالی بیان می شود که امریکا از دیر باز با استفاده از زور و نیروی نظامی به دیگر کشورهای جهان لشگر کشی کرده و در تازه ترین این رویداد می توان به حمله نظامی به افغانستان و عراق اشاره کرد.

مترجمام 1403 ** 1917
کد N254148

وبگردی