آفتاب

پیام روحانی به عربستان:صلح با کنار زدن تروریستها محقق می‌شود/یک سئوال مهم که رئیس جمهور پاسخ نداد/5/

پیام روحانی به عربستان:صلح با کنار زدن تروریستها محقق می‌شود/یک سئوال مهم که رئیس جمهور پاسخ نداد/5/

رئیس جمهور تاکید کرد: درباره روابط عربستان مانعی از سوی ایران وجود ندارد. امیدوارم عربستان شرایط منطقه را بهتر درک کرده و بداند که صلح با کنار زدن تروریست‌ها محقق می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود در خصوص نتایج ملموس ارتباط با غرب، اظهار داشت: سرمایه گزاری برای حل و فصل مسائل سیاسی یک شبه انجام نمی شود و شرکت های مهم خارجی در حال مذاکره هستند و در مواردی مقدمات نوشتن قرارداد در حال انجام هستند.
وی با اشاره به اینکه سفر وزاری خارجه کشورهای اروپایی به ایران و ذکر این نکته که یکی از از اوزرای خارجه می گفت در 90 سال اخیر این اولین سفر مقامات رسمی آن کشور به ایران است، ادامه داد:  اینکه خوشبین به آینده روابط با ایران هستند و 100 نفره به ایران سفر کنند،معلوم است که همه امید دارند و تا امروز هم قدم ها مناسب برداشته شده است.

رئیس جمهور در خصوص ادامه مذاکرات ایران و 5+1 گفت: ما می توانیم با تامین حقوق ملت ایران و خطوط قرمز نظام کار را پیش ببریم و نه تنها در مساله هسته ای و اروپا، بلکه ارتباط ما با روس و چین گسترده است.

وی درباره روابط با عربستان هم گفت: درباره روابط عربستان از طرف ما مانعی نیست. مشکل آنها برای منطقه است. امیداریم آنها شرایط منطقه را درک کنند. 

رئیس جمهور در پاسخ به اینکه آیا در مساله تحریم و هسته ای، موارد دیگر هم بحث می شود، گفت:ما به جز مساله آمریکا که پیچیدگی روابط خاصی دارد با بقیه 5  کشور ارتباط  داریم که نمونه آن روابط با روس و چین است. رئیس جمهور با این پاسخ عملا به پرسش مطرح شده پاسخ نداد و مشخص نکرد که آیا در مذاکرات مباحث دیگری به غیر از موضوع هسته ای مطرح می شود یا نه.
/27212 

 

کد N254134

وبگردی