آفتاب

وزیر اطلاعات:ایران با وطن دوستی آباد می شود

وزیر اطلاعات:ایران با وطن دوستی آباد می شود

قشم – ایرنا – وزیر اطلاعات گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) گفته سرزمین ها با وطن دوستی آباد می شود، ایران نیز با وطن دوستی آباد خواهد شد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمود علوی عصرسه شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در محل قلعه پرتغالی های جزیره هرمز از توابع شهرستان قشم افزود: وطن دوستی نیز از غیرت مسلمانی و غیرت ایرانی نشات می گیرد و تا زمانی که این غیرت در ایرانیان است، دشمن رویای دست اندازی به خاک پاک ایران اسلامی را به گور خواهد برد.

وی با برشمردن مقابله قهرمانانه ملت ایران با دشمنان در طول تاریخ، تصریح کرد: دشمن در هر نقطه از این سرزمین که برای تجاوز پا گذاشت با سیلی سخت ایرانیان مواجه شد.

به گفته وی، نخستین سیلی ایرانیان را استعمارگران پرتغالی در جزیره هرمز و بندرعباس و دومین سیلی را نیز استعمارگران هلندی در جزیره خارک خوردند و با ذلت از ایران رانده شدند.

وی با اشاره به این که سومین سیلی را نیز دلاوران خطه تنگستان و بوشهر به رهبری رییس علی دلواری به استعمارگران انگلیسی زدند، گفت: در خوزستان اواسط دوران قاجاریه، در منطقه باسعیدو جزیره قشم و در هنگام آزادسازی جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ، ابوموسی و سیری هم استعمار انگلیس از دست ملت ایران سیلی های متعددی خورده است.

وزیر اطلاعات این رشادت های ایرانیان را عامل جاودانگی نام خلیج فارس دانست و گفت: امروز همه دنیا دریافته است که سرزمین ایران، بیشه شیران است و خلیج فارس، خلیج همیشه فارس است.

براساس این گزارش در این همایش که با پیاده روی خانوادگی، آیین برافراشتن بادبان کشتی و اجرای موسیقی بومی هرمزی همراه بود، استاندار هرمزگان، فرماندار قشم و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، قرائت فاتحه بر مزار شهدای جزیره هرمز و بازدید از فرش خاک سرخ هرمز از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر اطلاعات به جزیره هرمز بود.ک/2

1871 ** 1917
کد N254111

وبگردی