آفتاب

رئیس‌جمهور/8/: امسال 4 فاز از پارس جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید

رئیس‌جمهور/8/: امسال 4 فاز از پارس جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،حجت الاسلام روحانی در ادامه با بیان این‌که ما در زمینه تولید چند کار را انجام خواهیم داد، گفت: اولا تولید برق را مورد توجه قرار می‌دهیم و معتقدیم اگر امروز به صورت فوری به برق کمک نکنیم، در تابستان امسال دچار مشکل خواهیم شد و ما نباید بگذاریم که مشکلی برای مردم ایجاد شود.

وی افزود: ما حدود 1300 میلیارد تومان به بخش تولید برق کمک خواهیم کرد تا خاموشی نداشته باشیم. همچنین 2200 میلیارد تومان به صورت یارانه تسهیلات پرداخت خواهد شد. ضمن این‌که دو هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت می‌شود. برای این‌که ما بخواهیم یارانه‌ای در سود تسهیلات و سرمایه در گردش پرداخت کنیم. یعنی وام با سود کمتر را مورد توجه قرار دهیم.

رییس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد نوع سرمایه‌گذاری در بخش نفت در همین راستا تصریح کرد: ما به این بخش کمک خواهیم کرد و این موضوع جزو برنامه‌های ما خواهد بود؛ چراکه موضوع نفت و گاز بسیار مهم است و به خاطر همین ما در این باره قدم‌های بسیار مهمی در سال جاری برمی‌داریم که البته این قدم‌ها در سال‌های گذشته نیز برداشته شده است.

روحانی با بیان این‌که امسال 4 فاز از پارس جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این موضوع به این معناست که 100 میلیون متر مکعب گاز به تولید کشور اضافه می‌شود و در زمستان امسال دست ما باز خواهد بود و در نهایت با طی این روند درآمد هم ایجاد خواهد شد، البته این برنامه در همان منبع مشترک در پارس جنوبی ادامه پیدا می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: اولا مردم ما بدانند که در این مدت تولید و فروش نفت ما افزایش پیدا خواهد کرد و ان‌شاءالله در این راستا شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

رییس جمهور با بیان این‌که در صورت به بهره‌برداری رسیدن فازهای پارس جنوبی در مساله گاز مشکل ما برطرف می‌شود و پتروشیمی ما نیز فعال‌تر خواهد شد، گفت: امسال چند واحد پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد و در سفرهای استانی در جنوب کشور طرح‌های بسیار مهمی در زمینه عمران و آبادانی و پتروشیمی مدنظر قرار گرفت.

ادامه دارد...

کد N254102

وبگردی