آفتاب

رونمایی از کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی به نام «سازندگی و شکوفایی»

رونمایی از کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی به نام «سازندگی و شکوفایی»

همزمان با آغاز بکار بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، از یازدهمین کتاب مجموعه کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی با عنوان «سازندگی و شکوفایی» که مربوط به رویدادها و وقایع سال 1370 است، رونمایی و برای فروش عرضه شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عماد هاشمی مدیر عامل دفتر نشر معارف انقلاب با اعلام این خبر افزود: در کنار خاطرات سال 70 آیت الله هاشمی، از نخستین مجلد از مجموعه خاطرات دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ایشان نیز تحت عنوان «روزهای پایداری»رونمایی می شود.

مدیر عامل دفتر نشر معارف انقلاب ضمن بیان اینکه "آثار قبلی منتشر شده از مجموعه کارنامه و خاطرات آیت الله هاشمی نایاب شده است"، در راستای برطرف شدن این موضوع، تاکید کرد: برای اولین بار در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دوره کامل 15 جلدی کارنامه و خاطرات انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آیت الله هاشمی، نیز بصورت یکپارچه تجدید چاپ شده که برای فروش به علاقمندان عرضه می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مقدمه کتاب خاطرات 70 در بیان چگونگی ایجاد رابطه با شوروی سابق و عادی سازی روابط با غرب در دولت سازندگی آورده است:«با سیاست نرمش آقای (میخاییل) گورباچف، (رهبر اتحاد جماهیر شوروی) و بیرون کشیدن نیروهای شوروی از افغانستان و نامۀ تاریخی امام(ره) به ایشان و نهایتاً سفر بسیار گرم من به شوروی در سِمَت ریاست مجلس شورای اسلامی، و امضای قرارداد وسیع همکاری‏‌های مهم اقتصادی، عمرانی و نظامی، در رابطه با این کشور مشکلی نداشتیم و در دولت سازندگی، بسیاری از توافق‏ ها، حالت اجرایی گرفت. آقای گورباچف نیز با اعزام معاون وزارت امور خارجه به ایران، پیشنهاد همکاری‏‌های بیشتری را مطرح کرد و پیام ابراز تمایل برای سفر به ایران را فرستاد.

روابط ایران با غرب هم به تدریج حسنه شد و همکاری‏ های مالی، عمرانی، سیاسی و فرهنگی شکل گرفت. با رفتار معتدلانه ایران در مسایل حاد منطقه، مانند مسأله گروگان‏ها در لبنان و رفتار مناسب در عراق، علیرغم پیشنهاد و اصرار بعضی از تندروهای رادیکال، مبنی بر حمایت از صدام، به هنگام محاصره و تحریم و حمله نظامی ناتو به آن کشور و خودداری ما از مواضع تند و اکتفا به مخالفت نظری با دخالت نظامی در عراق و اقدام به نجات جمعی از گروگان‏‌های غربی در لبنان و نیز آزاد کردن هواپیمای ربوده شده تی دبلیو ای که با 140 مسافر و 8 خدمه، ربوده شده و خلبان را مجبور کرده ‏بودند در فرودگاه بیروت بر زمین بنشیند؛ همه این سیاست‏‌های تنش ‏زدا و مسئولانه، غربی‏ ها را از کرده‏ های نادرست خود در جنگ و تحریم، به حال انفعال انداخت. روابط با اروپا عادی شد و بسیاری از طرح‏‌های مهم ما، با فاینانس غرب و کمک‏‌های فنی آنها به نتیجه رسید.

انتهای پیام

کد N253904

وبگردی