آفتاب

سئول میزبان دفتر سازمان ملل در امور حقوق بشر کره‌شمالی

سئول میزبان دفتر سازمان ملل در امور حقوق بشر کره‌شمالی

به دنبال تلاش‌های سازمان ملل برای محکوم کردن دولت کره شمالی به دلیل نقض حقوق بشر، احتمالا کره جنوبی میزبان دفتر کاری سازمان ملل در این زمینه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پس از تحقیقات یک ساله کمیسیون تحقیقات سازمان ملل و ارائه نتیجه آن به این سازمان، شورای حقوق بشر سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای خواستار اتخاذ اقداماتی برای محکوم کردن رهبر کره شمالی شد.

این گزارش، کره شمالی را به نقض نظام‌مند و گسترده حقوق بشر طی مواردی همچون شکنجه و حبس به دلایل سیاسی محکوم کرد.

به گفته یک مقام دولتی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، سئول در حال حاضر در حال مذاکره با کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر است تا این دفتر را راه‌اندازی کنند. راه‌اندازی این دفتر در کره جنوبی در قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز ذکر شده بود.

طبق این قطعنامه، این دفتر وظیفه اجرای پیشنهاداتی را دارد که کمیسیون تحقیقات در خصوص موارد نقض حقوق بشر کره شمالی ارائه می‌دهد. نظارت بر شرایط حقوق بشر در کره شمالی و انجام تحقیقات از فراری‌ها در این کشور نیز از دیگر وظایف این دفتر خواهد بود.

انتظار می‌رود که بازگشایی این دفتر در کره جنوبی واکنشی شدید را از سوی پیونگ‌یانگ به همراه داشته باشد که اتهامات مطرح شده در این قطعنامه را به شدت تکذیب کرده بود.

انتهای پیام

کد N253884

وبگردی