آفتاب

درگیری میان نیروهای مرزی و اشرار در پاکستان 7 کشته برجای گذاشت

درگیری میان نیروهای مرزی و اشرار در پاکستان 7 کشته برجای گذاشت

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در پی درگیری روز سه شنبه میان نیروهای مرزی و گروهی از اشرار مسلح در ˈایالت بلوچستانˈ در جنوب غربی پاکستان 6 تن از نیروهای سپاه مرزی و یکی از اشرار کشته شدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از پلیس ایالت بلوچستان افزودند: درگیری امروز در منطقه ˈمستونگˈ این ایالت صورت گرفته و نیروهای سپاه مرزی با شناسایی محل اختفای اشرار عملیات گسترده ای علیه آنان انجام دادند.

مقام های پلیس شهر مستونگ به رسانه ها اعلام کردند: تبادل سنگین آتش میان نیروهای سپاه مرزی و اشرار سبب جان باختن 6 پلیس و هلاکت یک شرور و زخمی شدن تعدادی از نیروهای دو طرف شد.

به گزارش شبکه های خبری پاکستان؛ در این عملیات 2 نفر از سرکرده های اشرار نیز بازداشت شدند.

روز گذشته نیز درگیری میان نیروهای سپاه مرزی و قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه ˈماشکیلˈ ایالت بلوچستان منجر به کشته شدن دو مرزبان پاکستانی و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

نیروهای سپاه مرزی ارتش پاکستان به طور معمول در همکاری با نیروهای پلیس محلی بسیاری از باندهای قاچاق مواد مخدر را در مناطق ˈتربت، ماشکیل و دالبندینˈ شناسایی و اقدام به تعقیب و عملیا علیه این گروهها می کنند.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته این نیروها با انجام عملیات هدفمند چند تبعه خارجی ( بدون اشاره به ملیت آنان ) که از عاملان قاچاق مواد مخدر بودند را در منطقه تربت بازداشت کردند.

سازمان نیروهای مبارزه با مواد مخدر پاکستان (ANF) نیز همواره عملیات های مختلفی را در نزدیکی پایانه های مرزی این کشور با کشورهای همسایه انجام داده و طی این عملیات ها که بیشتر در مناطق مختلف ایالات خیبرپختونخوا (در شمال غرب) و ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان صورت می گیرد ؛ مقادیر زیادی از انواع مواد مخدر کشف و ضبط کرده اند.

شبکه های خبری پاکستان همچنین گزارش دادند که عملیات مشترک نیروهای مبارزه با مواد مخدر این کشور با یک کشور خارجی ( بدون ذکر نام آن کشور ) در آبهای آزاد میان پاکستان به اقیانوس هند تلاش یک گروه مافیایی برای انتقال مقادیر زیادی مواد مخدر (هروئین) را هدف قرار داده و محموله های مواد مخدر این گروه را در آبهای آزاد کشف و ضبط کردند.

آساق**ا.ر**1095 **1010
کد N253573

وبگردی