آفتاب
در عملیات نیروهای امنیتی افغانستان

46 عضو گروه طالبان کشته و 26 تن دیگر از آنان بازداشت شدند

46 عضو گروه طالبان کشته و 26 تن دیگر از آنان بازداشت شدند

کابل – ایرنا – وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه از کشته شدن 46 عضو گروه طالبان طی 24 ساعت گذشته در چند استان این کشور خبر داد و اعلام کرد در عملیات های نیروهای امنیتی افغان 26 تن دیگر از اعضای گروه طالبان نیز بازداشت شدند.

وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه با ارسال خبرنامه ای به ایرنا در کابل اعلام کرد: در عملیات های مشترک نیروهای امنیتی افغانستان طی شبانه روز گذشته در استان های ننگرهار، قندهار ، زابل، لوگر ، پکتیا، هلمند ، سرپل و پکتیکا 46 عضو گروه طالبان کشته، 10 تن آنان زخمی و 26 نفر دیگر از اعضای این گروه بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش در این عملیات ها که برای پاکسازی مناطق ناامن راه اندازی شده بود مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد انفجاری نیروهای طالبان نیز مصادره شد.

وزارت کشور افغانستان با تاکید به توانایی نیروهای امنیتی افغان در مقابله با هراس افکنان افزود عملیات های پی در پی نیروهای امنیتی افغان برای سرکوب دشمنان مردم افغانستان ادامه خواهد یافت.

ˈمخلص افغانˈ استاندار پکتیا نیز صبح امروز در گفت وگو با رسانه های محلی از کشته شدن 43 شبه نظامی طالبان و زخمی شدن 11 تن دیگر از اعضای این گروه در منطقه ˈزیروکˈ این استان خبر داد.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی و پلیس استان پکتیا در پاسخ به حمله شماری از نیروهای طالبان به چند پاسگاه امنیتی نیروهای افغان در منطقه زیروک این تعداد از نیروهای طالبان را کشتند و یا زخمی کردند.

استاندار پکتیا گفت در این درگیری 4 پلیس افغان نیز کشته و 3 تن دیگر از آنان زخمی شدند.

استان پکتیکا یکی از استان های ناامن افغانستان به شمار می رود که هرازگاهی شاهد درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و شبه‎نظامیان طالبان است.

آساق/1501
کد N253569

وبگردی