آفتاب

کمیساریای انتخابات عراق: بیش از 91درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند

کمیساریای انتخابات عراق: بیش از 91درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند

تهران –ایرنا- کمیساریای عالی و مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که 91درصد از واجدان شرایط در میان اقشار خاص جامعه و از جمله نظامیان، زندانیان ، پزشکان و بیماران بستری در انتخابات در روز گذشته شرکت کردند .

به گزارش پایگاه خبری عراقی ˈ اصوات العراق ˈ، ˈمقداد الشریفیˈ رییس اداره انتخابات کمیساریای عالی انتخابات عراق درجمع خبرنگاران افزود: در این دوره 91درصد از واجدان شرایط گروه های خاص در رای گیری شرکت کردند .

وی افزود : 835 هزار نفر از نیروهای امنیتی در این رای گیری شرکت کردند و 19 هزار نفر از زندانیان نیز رای های خود را در صندوق ها ریختند .

بر اساس این گزارش،کمیساریای انتخابات عراق اعلام کرده بود زمان رای گیری تا ساعت 18 است و پس از پایان زمان رای گیری، این زمان تمدید نخواهد شد .

روز گذشته نیروهای ارتش و پلیس و نیروهای وزارت دفاع و وزارت کشور و افراد آواره از شهر و دیار خود ، کادر پزشکی ، بیماران بستری در بیمارستان ها و زندانیان رای های خود را در صندوق های 736 حوزه رای گیری ریختند و دستگاه های امنیتی نیز طرح هایی برای حفظ امنیت مردم تهیه کرده و به اجرا گذاشتند و روز یکشنبه و دوشنبه نیز عراقی های ساکن خارج آراء خود را در 103 صندوق در کشورهای خارجی ریختند .

انتخابات مجلس عراق از روز یکشنبه آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت اما روز اصلی انتخابات و برای عموم مردم چهارشنبه است . این، سومین انتخابات مجلس در عراق بعد از سرنگونی صدام است .

بر این اساس، مردم باید نامزدهای مورد نظر خود را از میان 9هزار و 40 نامزد که نماینده 39 ائتلاف بزرگ سیاسی اند ، انتخاب کنند .

بر اساس اعلام مقام های عراقی 21 میلیون و 592 هزار و 882 نفر واجد شرایط برای رای دادن در این کشور هستند .

خاورم **2041**1010
کد N253435

وبگردی