آفتاب
سمینار بررسی معیارهای لیگ قهرمانان آسیا با حضور ایران برگزار شد

تاج: سهمیه باشگاه های ایران در لیگ قهرمان آسیا تغییر نمی کند

تاج: سهمیه باشگاه های ایران در لیگ قهرمان آسیا تغییر نمی کند

کوالالامپور – ایرنا – سمینار بررسی معیارهای لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه با حضور مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در کوالالامپور برگزار شد.

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در حاشیه این اجلاس که در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مالزی برگزار شد به خبرنگار ایرنا ، گفت که در این سمینار معیارهای لیگ قهرمانان آسیا و تعداد سهمیه ها برای سال 2016- 2015 و تغییرات مربوط به صدور مجوز حرفه ای با حضور 24 کشور آسیایی بررسی شد.

وی گفت که در این نشست دو روزه که فردا نیز ادامه دارد برنامه ریزی برای ارسال مدارک به منظور تعیین و تخصیص سهمیه کشورها در لیگ 2016-2015 قهرمانان آسیا بررسی می شود.

وی گفت که استانداردها برای تعیین سهمیه کشورها به منظور شرکت باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا از 11 مورد به شش مورد کاهش یافته است که استاندارد فنی مهم ترین بخش آن است.

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت که نتایح تیم ملی 30 درصد و نتایج در جام باشگاه ها آسیا نیز 70 درصد از امتیازات تعیین سهمیه ها را در شامل می شود.

وی سیستم صدور مجور حرفه ای باشگاه را بخش دیگری از استانداردها برای تعیین سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا ذکر کرد و گفت که از ایران تنها تیم فجر سپاسی نتوانسته است مجوز حرفه ای دریافت کند اما 15 باشگاه دیگر مجوز حرفه ای را دریافت کرده اند.

تاج گفت که داشتن ورزشگاه درجه الف برای برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و تعیین سهمیه ها موثر است و ایران از این نظر امتیاز بالایی دارد و چهار ورزشگاه درجه الف دیگر نیز در آینده به جمع ورزشگاه ها افزوده می شود.

وی گفت: عمده ورزشگاه های محل برگزاری رقابت های فوتبال در ایران درجه الف است و اگر تیم پیکان به شهر قدس منتقل شود این ورزشگاه نیز به درجه الف افزوده می شود.

به گفته وی، ورزشگاه فولادگسترش تبریز نیز درجه الف آسیا را دریافت می کند و ورزشگاه فولاد خوزستان و ورزشگاهی در مشهد نیز مورد تایید به عنوان ورزشگاه الف آسیا قرار می گیرند.

رییس سازمان لیگ فوتبال گفت که ایران از این نظر به نسبت بسیاری از کشورهای آسیایی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

وی گفت ایران براساس استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور تعیین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بالاترین امتیازات را کسب می کند و نقطه ضعف ما برای کسب امتیاز، نتایج باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا است.

تاج پیش بینی کرد ایران با امتیازاتی که از شش استاندارد تعیین شده بدست می آورد می تواند سهمیه قبلی در لیگ 2015- 2014 قهرمانی آسیا را حفظ کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته صحت و سلامت مسابقات در آسیا، گفت که این کمیته از جایگاه بالایی برخورد است و باید واحدی در لیگ فوتبال ایران تشکیل و صحت و سلامت لیگ را تایید کند.

به گفته وی، این واحد عدم تبانی در رقابت های لیگ را بررسی خواهد کرد.

رییس سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که پس از بازگشت به ایران این واحد در سازمان لیگ تشکیل و اعضای آن تعیین می شوند.

وی گفت که کنفدراسیون فوتبال آسیا چارت جدید سازمان لیگ را نیز درخواست کرده است که به این کنفدراسیون ارسال می شود.

تاج گفت مسایلی مانند حمل ونقل، فرودگاه و روادید نیز برای تعیین سهمیه باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا موثر است که ایران بالاترین امتیازات را در این بخش کسب می کند.

وی گفت که ما تنها نگران نتایج باشگاه ها در لیگ قهرمانان آسیا هستیم .

رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان گفت که سهمیه کشورها در لیگ قهرمانان آسیا در این نشست دو روزه تعیین نمی شود و این سهمیه طی چند ماه آینده مشخص خواهد شد.

آساق**د.م**1611
کد N253254

وبگردی