آفتاب
هدایتی خبر داد

انتقال 12 نفر از اتباع ایرانی محبوس در آذربایجان به ایران

انتقال 12 نفر از اتباع ایرانی محبوس در آذربایجان به ایران

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری از انتقال 12 تن از اتباع ایرانی محکوم به حبس از کشور آذربایجان به ایران خبر داد.

شاهرخ هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به موافقتنامه انتقال محکومین بین دو کشور ایران و آذربایجان و در راستای حمایت از حقوق زندانیان ایرانی و خانواده‌های آن‌ها، 12 نفر از اتباع ایرانی محکوم به حبس در کشور آذربایجان که عمدتا به دلیل ارتکاب جرایم مربوط به مواد مخدر محبوس بودند، پس از انجام هماهنگی‌های لازم بین مقامات قضایی آذربایجان، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران از مرز آستارا برای گذراندن ادامه محکومیت تحویل مسئولان قضایی کشورمان شدند.

وی همچنین از تحویل دو تن از اتباع زندانی آذری در تاریخ سوم اردیبهشت ماه سال جاری به مقامات رسمی دولت آذربایجان در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومین میان دو کشور خبر داد.

مشاور وزیر و سرپرست اداره کل ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری از زحمات پرسنل و مسئولان قضایی و انتظامی آستارا به ویژه آقای طالبی، رییس دادگستری آن شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N253235

وبگردی