آفتاب

روسیه دور جدید تحریم ها را آغاز جنگ سرد خواند

روسیه دور جدید تحریم ها را آغاز جنگ سرد خواند

ایسنا نوشت:

 یک دیپلمات ارشد روس با انتقاد از دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، آن‌ها را اقداماتی غیرقانونی وغیر مدنی خوانده و عنوان کرد که تحریم صادرات فناوری آمریکا به روسیه، بازشگتی به دوران جنگ سرد است.

به گزارش سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر شد، اظهار داشت: ما قطعا دور جدیدی از تحریم‌ها را که با هدف وارد آوردن فشار بر روسیه اعمال شده‌اند، محکوم می‌کنیم.

ریابکف ضمن بیان اینکه تحریم‌های یک طرفه فرامنطقه‌ای ماهیتی غیرقانونی دارند، گفت که این اقدامات نه تنها مطابق با هنجارهای مناسبات مدنی بین کشورها نیستند بلکه ناقض قوانین بین‌المللی نیز هستند.

وی تصریح کرد که چنین تصمیمی از سوی واشنگتن براساس دیدگاهی کاملا منحرف از حوادث اوکراین اتخاذ شده و فرصتی برای اجرای یک راه حل سازنده فراهم نمی‌آورد.

آمریکا براساس تحریم‌های جدید خود هفت مقام روس دیگر را تحریم کرد. آن‌ها با ممنوعیت صدور رویداد و انسداد اموال خود روبرو هستند. هم‌چنین 17 شرکت مربتط با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تحریم شده و صادرات محصولات با فناوری بالا که ممکن است به توانایی‌های نظامی کرملین کمک کنند، ممنوع شده است.

ریابکف در نهایت گفت: واشنگتن در واقع یک رویکرد قدیمی از تحریم روابط عادی با روسیه را از سر گرفته که مربوط به دوران جنگ سرد است.

52261

کد N253170

وبگردی