آفتاب

همکاری‌های اقتصادی و مسئله اوکراین محور مذاکرات پوتین-لوکاشنکو

همکاری‌های اقتصادی و مسئله اوکراین محور مذاکرات پوتین-لوکاشنکو

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) با همتای بلاروس‌اش دیدار و درباره مسائل تجارت دو جانبه، همکاری اقتصادی و همچنین تحولات کنونی اوکراین مذاکره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، "یوری یوشاکف"، معاون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: پوتین امروز به مینسک، پایتخت بلاروس می‌رود تا در نشست شورای عالی اقتصادی اورآسیا در سطح رهبران کشورهای عضو شرکت کند و پس از آن دیدار دو جانبه‌ای نیز با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس خواهد داشت.

یوشاکف افزود: پوتین و لوکاشنکو قرار است درباره مسائل مهم بین المللی از جمله وضعیت کنونی اوکراین و همچنین همکاری‌های مشترک در خصوص توسعه آتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع صحبت کنند.

وضعیت اوکراین پس از کودتای ماه فوریه که باعث سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری این کشور شد، بسیار متزلزل است. پس از الحاق کریمه به روسیه اعتراضات علیه رهبران جدید کی‌یف در مناطق جنوب شرق اوکراین که اغلب به زبان روسی صحبت می‌کنند، درگرفت. کی‌یف و کشورهای غربی الحاق کریمه به روسیه را قبول ندارند اما رورسیه بارها در بیانیه‌هایش اعلام کرده که الحاق کریمه به مسکو کاملا مطابق با قانون بین‌المللی صورت گرفته است.

یوشاکف همچنین گفت: این دو رئیس جمهور در جریان این نشست به طور ویژه به اهمیت مسائل تجارت دو جانبه و همکاری‌ اقتصادی توجه خواهند کرد.

این چهارمین دیدار پوتین با لوکاشنکو در سال جاری میلادی است.

انتهای پیام

کد N253146

وبگردی