آفتاب

ابراز امیدواری نماینده عالی سازمان ملل در خصوص توافق ایران و 1+5

ابراز امیدواری نماینده عالی سازمان ملل در خصوص توافق ایران و 1+5

نماینده عالی رتبه سازمان ملل در امور خلع سلاح ابراز امیدواری کرد که ایران و کشورهای عضو گروه 3+3 قادر باشند در ماه‌های باقیمانده به توافق دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آنجلا کین، نماینده عالی رتبه سازمان ملل در امور خلع سلاح در آغاز سومین نشست مشترک کمیته آماده‌سازی کنفرانس بازنگری 2015معاده ان.پی.تی در نیویورک ضمن ابراز خرسندی در خصوص آغاز این نشست، انتخاب انریک رومان موری سفیر پرو در سازمان ملل به عنوان رئیس این نشست را تبریک گفت.

آنجلا کین در سخنانش ضمن اشاره به برخی وظایف این کمیته متذکر شد؛ یکی از پاسخ‌هایی که می‌توان به چالش موجود در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای داد این است که انتظارات را پایین‌تر بیاوریم و اهداف معتدل‌تری تعیین کنیم. اما زمانی که پای مشکلات به وجود آمده توسط سلاح‌های مخرب به میان می‌آید چنین پاسخی نامناسب است.

وی یکی از این چالش‌ها را خلع سلاح کامل هسته‌ای جهانی دانست و آن را یک اولویت فوری خواند.

نماینده عالی رتبه سازمان ملل در امور خلع سلاح همچنین ابراز تاسف کرد: ما هنوز شاهد گزارشاتی هستیم که نشان می‌دهد کشورهای خاصی که خارج از معاهده ان.پی.تی اند در حال ایجاد نیروهای هسته‌ای و ذخایر مواد شکافت پذیرخود بدون محدودیت هستند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو گروه 3+3 و جمهوری اسلامی ایران قادر خواهند بود طی ماه‌های کم باقیمانده به یک توافق دست پیدا کند که می‌تواند اعتماد را به برنامه هسته‌ای ایران باز گرداند و ضمانت‌های لازم را به جامعه بین‌الملل بدهد.

انتهای پیام

کد N253141

وبگردی