آفتاب

نگرانی احزاب اروپایی از مشارکت کمرنگ مردم در انتخابات پارلمان اروپا

نگرانی احزاب اروپایی از مشارکت کمرنگ مردم در انتخابات پارلمان اروپا

تهران- ایرنا- رهبران احزاب اروپایی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، مشارکت کمرنگ شهروندان این اتحادیه در انتخابات را به عنوان یک معضل مهم توصیف کردند و آن را عامل قوت گرفتن راستگرایان افراطی خواندند.

به گزارش روز سه شنبه شبکه تلویزیونی یورونیوز، ˈمارتین شولتزˈ نامزد حزب ˈ سوسیالیست های اروپاˈ در انتخابات پیش رو که در مناظره رسانه ای رهبران احزاب اروپایی شرکت کرده بود، گفت: ˈمشکل اتحادیه اروپا این است که شهروندان انتخابات آن را جدی نمی گیرندˈ.

وی بی توجهی اروپایی ها به انتخابات نهادهای اتحادیه اروپا را باعث قوت گرفتن راستگرایان افراطی در این قاره دانست و گفت:ˈچنانچه این روند ادامه یابد، در پارلمان اتحادیه اروپا شاهد حضور افراد بیشتری با دیدگاه راست افراطی خواهیم بودˈ.

وی افزود: ˈبرای من به عنوان یک آلمانی، قابل قبول نیست که یک حزب دیگر نازی در پارلمان بعدی اتحادیه حضور یابد و بار دیگر مروج ایدئولوژی آدولف هیتلر باشدˈ.

ˈژان کلود یونکرˈ نامزد حزب ˈمردم اروپاˈ هم که در مناظره یورونیوز شرکت کرده بود، انتقادهای صورت گرفته به ضعف واکنش اتحادیه اروپا در برابر روسیه بر سر بحران اوکراین را مطرح کرد و منتقدان را طرف هایی خواند که خود نمی خواهند به جنگ روسیه بروند.

وی افزود:ˈ من طرفدار نظامی گری نیستم زیرا اروپا به اندازه کافی طعم آن را چشیده است. ما برای اعمال فشار بر روسیه، اهرم قدرت نرم را در اختیار داریمˈ.

انتخابات نهادهای وابسته به اتحادیه اروپا شامل پارلمان و کمیسیون اروپا قرار است 22 تا 25 ماه مه (یکم تا چهارم خردادماه) برگزار شود.

یورونیوز پیشتر گزارش داده بود که ˈسازمان شفافیت بین المللیˈ وابسته به اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که 70 درصد اروپایی ها، این نهادها را که هزینه هایشان از محل درآمدهای مالیاتی تامین می شوند، فاسد می دانند.

گزارش یاد شده به طور خاص به موارد فساد و رشوه خواری در میان نمایندگان پارلمان اروپا اشاره دارد.

پارلمان اروپا 751 کرسی دارد و احزاب سیاسی برای کسب اکثریت پارلمانی، دستکم باید 376 کرسی را به دست آورند.

مترجمام **1302* 1064
کد N253125

وبگردی