آفتاب

وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد

وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه آمریکا انتقاد کرد

تهران-ایرنا- ˈیسرائیل کاتسˈ وزیر راه و ترابری رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه آمریکا بابت تشبیه این رژیم به نظام آپارتاید در صورت شکست مذاکرات سازش، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبریˈ فلسطین الیوم ˈ،کاتس در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: ˈدر سالگرد هولوکاست، ˈجان کریˈ ˈاسرائیلˈ را یک رژیم آپارتاید توصیف کرد و من می گویم: کری از خودت خجالت بکش.

کری روز جمعه در همایشی که پشت درهای بسته برگزار شد، گفته بود که اگر راهکار استقرار دو کشور مورد توافق قرار نگیرد، اسرائیل با خطر تبدیل شدن به رژیمی ˈآپارتایدˈ روبرو می شود.

ˈجین ساکیˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز جمعه با اشاره به بن بست در مذاکرات سازش گفت: دیدگاه کری این است که در دوران گذار هستیم و این بخشی از روند مذاکره است. در مرحله ای هستیم که هر یک از طرفین باید روند بعدی را مشخص کنند.

براساس گزارش های دریافتی، جان کری که ظاهرا برای تکذیب اظهاراتش تحت فشار قرار گرفته است، امروز شخصا سخنانش را در باب توصیف رژیم صهیونیستی به رژیم آپارتاید رد کرد.

پایگاه خبری ˈدیلی بیستˈ نوشت: کری گفت که سوء برداشت از سخنانش صورت گرفته است و اگر می توانست به گذشته برگردد، عبارت دیگری را برای هشدار و نیز اشاره به ضرورت تشکیل دو کشور مستقل و باثبات استفاده می کرد.

مترجمام** 1453 *1446
کد N253092

وبگردی