آفتاب

18 عضو یک سازمان غیرقانونی و مسلح در استانبول ترکیه دستگیر شدند

18 عضو یک سازمان غیرقانونی و مسلح در استانبول ترکیه دستگیر شدند

آنکارا- ایرنا - پلیس ترکیه امروز - سه شنبه - دریک عملیات همزمان در چند منطقه از استانبول 18 عضو ˈجبهه رهایی بخش انقلابی خلق ترکیهˈ از سازمانهای غیرقانونی و مسلح ترکیه را دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دوغان، در بازرسی از محل کار و منازل دستگیر شدگان 3 قبضه اسلحه و اسناد سازمانی کشف و ضبط شد.

دستگیر شدگان به ایجاد اغتشاش و آسیب رساندن به اموال دولتی در چند تظاهرات اخیر و هم چنین تلاش برای جذب نیرو به این سازمان غیرقانونی متهم شده اند.

آنان متهم هستند که از اصناف منطقه آرموتلو در استانبول باج می گرفتند و خودرو و محل کسب افراد و کسبه ای که حاضر به باج دادن نبودند به آتش کشیده می شد.

هفته گذشته نیز 12 عضو این سازمان در استانبول بازداشت شدند.

جبهه رهایی بخش انقلابی خلق ترکیه از سازمانهای غیرقانونی مارکسیستی است که مسئولیت چندین عملیات تروریستی در این کشور را برعهده گرفته است.

جبهه رهایی بخش انقلابی خلق ترکیه که آمریکا و اتحادیه اروپا آن را یک سازمان تروریستی معرفی کرده اند ، در بهمن ماه 1391با انتشار اطلاعیه ای ضمن برعهده گرفتن مسوولیت حمله انتحاری به سفارت آمریکا در آنکارا، اعلام کرد که در مخالفت با اقدامات خصمانه واشنگتن ، اقدام به حمله به این سفارتخانه کرده است.

در این عملیات انتحاری که در درب ورودی پرسنلی سفارت آمریکا در آنکارا رخ داد دو نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

در اطلاعیه یاد شده ، آمده بود: جبهه رهایی بخش انقلابی خلق ترکیه در مخالفت با سیاست های خصمانه آمریکا در عراق ، سوریه ، مصر و لیبی در اقدامی تلافی جویانه اقدام به حمله انتحاری به سفارت آمریکا در آنکارا کرده است.

خاورم ** 2010* 230 *1446
کد N253072

وبگردی