آفتاب

ژاپن تحریم ها علیه روسیه را به اجرا گذاشت

ژاپن تحریم ها علیه روسیه را به اجرا گذاشت

تهران - ایرنا - دولت ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که به تبعیت از آمریکا و اتحادیه اروپا در اعمال تحریم هایی علیه روسیه، از ارایه روادید به 23 تبعه روسی خودداری می کند.

به گزارش خبرگزاری کیودو، طبق اعلام دولت ژاپن، این تحریم ها شامل مسدود کردن دارایی ها و منع ارایه روادید به دلیل آنچه ناکامی روسیه در پیروی از توافق 17 آوریل (29فروردین) با آمریکا و اتحادیه اروپا و اوکراین در خصوص تلاش ها برای کاهش تنش در شرق اوکراین خوانده شد، اعمال می شود.

بر اساس این گزارش، «فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت: باید از روسیه بخواهیم از خود خویشتنداری نشان داده و مسوولانه عمل کند.

ژاپن در ماه مارس سال جاری میلادی - اسفند ماه سال 1392- اقداماتی را علیه روسیه به دلیل آنچه مداخله این کشور در اوکراین خواند، صورت داد. از جمله این اقدامات تعلیق مذاکرات برای تسهیل شرایط صدور روادید و توقف مذاکرات است.

روسیه 19مارس گذشته (28 اسفند) پس از برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه که اکثریت ساکنان آن به جدایی از اوکراین رای دادند، با امضا قراردادی با این منطقه، آن را ضمیمه خاک خود کرد.

منطقه کریمه با وسعت 26 هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و جمعیت دو میلیون و 413 هزار نفر به عامل اصلی اختلاف میان روسیه و اوکراین تبدیل شد.

روابط روسیه و آمریکا اکنون به دلیل مساله اوکراین و به ویژه الحاق منطقه کریمه به روسیه تیره است، به طوری که

آمریکا چند بسته تحریم علیه روسیه وضع کرده و این کشور هم به طور متقابل به این اقدامات پاسخ داده است.

آمریکا روز دوشنبه در تازه ترین اقدام علیه روسیه، تحریم های جدیدی را علیه هفت مقام دولتی نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و 17 شرکت روسی اعمال کرد.

آساق 1450**1545
کد N253071

وبگردی