آفتاب
وزیر کشور:

شوراها بخش مهمی از ارکان تصمیم گیری کشور هستند

شوراها بخش مهمی از ارکان تصمیم گیری کشور هستند

شوراهای اسلامی شهر و روستا با بهره‌مندی از ظرفیتهای مدیریتی و منابع انسانی به لحاظ پایگاه مردمی، سهم بسزایی در پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی مردم بنا به مقتضیات محلی به عهده دارند.

وزیر کشور به مناسبت شانزدهمین سالروز فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا طی پیامی این شورا‌ها را بخش مهمی از ارکان تصمیم گیری کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا‏، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این پیام خطاب به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای کشور آورده است: نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ مصادف با شانزدهمین سالروز فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌باشد. مردم شریف و عزیز ایران بار دیگر با حضور موثر خویش در میدان تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها خالق حماسه دیگری در عرصه مدیریت محلی کشور شدند.

وزیر کشور در پیام خود یادآور شده است: بدون تردید این نهاد مردمی و سرمایه اجتماعی عظیم که برخاسته از افکار و اندیشه‌های بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و براساس اصول ششم و هفتم و همچنین اصول یکصد تا یکصد و ششم قانون اساسی می‌باشد تاکنون به عنوان بخش مهمی از ارکان تصمیم گیری و نظارت توانسته است گامهای مؤثر و اساسی را در عرصه مدیریت شهری و روستایی بردارد.

در ادامه این پیام آمده است: شوراهای اسلامی شهر و روستا با بهره‌مندی از ظرفیتهای مدیریتی و منابع انسانی به لحاظ پایگاه مردمی، سهم بسزایی در پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی مردم بنا به مقتضیات محلی به عهده دارند که می‌توانند علاوه بر پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردمی، بستر و زمینه را برای مشارکت عمومی در مسیر نیل به رشد و توسعه همه جانبه کشور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده فراهم نمایند.

وزیرکشور در این پیام آورده است: اینجانب ضمن تبریک این روز فرخنده، توفیق روز افزون و بیش از پیش همه برادران و خواهران عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای ایجاد رفاه و آسایش عمومی با نصب العین قراردادن شعارهای دولت تدبیر و امید در مسیر ارتقاء کمی و کیفی خدمت صادقانه به مردم عزیز را از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.

کد N252824

وبگردی