آفتاب
بان کی مون :

انتخابات به برقراری ثبات در عراق کمک می کند

انتخابات به برقراری ثبات در عراق کمک می کند

دبیرکل سازمان ملل متحد برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در موعد مقرر را نشانه مهمی از تحول دموکراسی دانست که به برقراری صلح و ثبات در این کشور کمک می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه ای که الفرات نیوز منتشر کرده است، بان کی مون گفت برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در روز چهارشنبه، نشانه مهمی برای تحول دموکراسی در این کشور به شمار می رود و کمک زیادی به صلح و ثبات خواهد کرد.

وی از پیشرفت چشمگیر کمیته عالی مستقل انتخابات عراق و توانایی آن برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر که متناسب و هماهنگ با تعهدات ملی و معیارهای بین المللی  است، استقبال کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین موج خشونت و حملات تروریستی علیه رهبران سیاسی، نامزدها و کارکنان انتخابات عراق را محکوم کرد.

وی همه رهبران سیاسی را به فراهم کردن شرایط ضروری برای اینکه همه عراقیها اعم از زنان و مردان بتوانند در انتخابات شرکت کنند، ترغیب کرد.

انتخابات پارلمانی عراق رسما فردا چهارشنبه برگزار می شود که بیش از 9 هزار نامزد برای کسب 328 کرسی سومین پارلمان پس از صدام دیکتاتور معدوم این کشور رقابت خواهند کرد.

مقامات عراقی امیدوار هستند که بیش از 20 میلیون نفر از شهروندان واجد شرایط در این رویداد مهم شرکت کنند.

البته انتخابات پارلمانی برای عراقیهای مقیم کشورهای خارجی سه روز زودتر از موعد رسمی و برای نیروهای امنیتی، زندانیان و بیماران روز گذشته برگزار شد که بر اساس اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق، میزان مشارکت در کل کشور، 91 درصد بوده است.

بیش از 60 هزار عراقی مهاجر در کشورهای اروپایی رای خود را به صندوقها انداختند.

کد N252806

وبگردی