آفتاب

جاسوس اف‌.بی‌.آی و سیا: دولت اوباما می‌دانست سلاح‌هایش در لیبی به دست القاعده می‌رسد

جاسوس اف‌.بی‌.آی و سیا: دولت اوباما می‌دانست سلاح‌هایش در لیبی به دست القاعده می‌رسد

جاسوس سیا و اف‌.بی‌.آی در لیبی گفت که دولت اوباما به خوبی می‌دانست سلاح‌ها و کمک‌هایش به این کشور در نهایت به دست شبه‌نظامیان وابسته به القاعده در لیبی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جاسوس که یک بازرگان زن است و با کریس استیونز، سفیر کشته شده آمریکا در لیبی دوست بوده خود را نام مستعار "آنی" معرفی کرد. وی گفت که بارها در زمان حضورش در لیبی با استیونز دیدار کرده و اطلاعاتی را درخصوص رهبران شورشیان وسازمان‌های تروریستی در این کشور برای اف. بی. آی و سیا تهیه کرده است.

آنی به تلویزیون دی بلیز(TheBlaze) گفت: میان مقام‌های ارشد و اوباما درخصوص واقعیت رخدادها در لیبی تماس چندانی وجود نداشت. شورشیان فقط تروریست‌های تحت حمایت اخوان المسلمین بودند، در حقیقت حمایت بیش از حد دولت اوباما از شورشیان حیرت آور بود.

وی افزود: دولت باراک اوباما پیش از حمله‌ای که به مقر کنسولگری این کشور در بنغازی صورت گرفت و به کشته شدن کریستوفر استیونز انجامید، از انتقال سلاح‌های نظام سابق لیبی به القاعده و حمایت‌هایی که از سوی برخی کشورها از این گروه‌های تروریستی به عمل می‌آمد با خبر بوده و حتی زمینه این کمک‌ها را فراهم کرده است.

وی در بیان این عدم رابطه میان اوباما و دولتمردانش گفت: برای مثال وزارت خارجه هشدارهای زیادی از به خدمت گرفتن یک شرکت امنیتی انگلیسی برای حفاظت از سفیر آمریکا دریافت کرده بود، از اینکه افزایش احساسات ضدآمریکایی میان جناح‌های شورشی خطری جدی و قریب‌الوقوع است اما مقام‌های دولت اوباما کوچکترین توجهی به این هشدارها نداشتند و کاری برای آمریکایی‌هایی که در لیبی کار می‌کردند انجام ندادند.

انتهای پیام

کد N252728

وبگردی