آفتاب

تردید نسبت به ثروت 40 میلیارد دلاری پوتین

تردید نسبت به ثروت 40 میلیارد دلاری پوتین

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: دستگاه اطلاعات آمریکا به شدت نسبت به این مساله تردید دارد که ثروت شخصی و محرمانه رئیس جمهوری روسیه به 40 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز،‌ به نظر می‌رسد که هدف از تحریم‌های آمریکا دادن این هشدار به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است که واشنگتن افرادی را که در راستای خدمت رسانی به ثروت‌های محرمانه پوتین عمل می‌کنند نیز تحت تحریم‌های خود قرار می‌دهد.

کاخ سفید امیدوار است تا این پیام را منتقل کند که اقدامات رئیس جمهوری روسیه در کریمه و اوکراین هزینه‌های شخصی سنگینی را به بار می‌آورد.

نیویورک‌تایمز نوشته است، طبیعتا، آمریکا شواهد محکمی مبنی بر اینکه پوتین این چنین ثروتی در اختیار داشته باشد، ندارد؛ به ویژه آن که مسئولان کرملین اعلام کردند که حقوق سالانه وی تنها به 000 / 102 دلار می‌رسد.

واقعیت این است که دولت آمریکا از دیرباز منابع درآمدی پوتین را زیر نظر داشته است که از شرکت‌های بزرگی مثل "گاز‌پروم"، "گانور" و "سورگوت نفت‌و‌گاز" حاصل می‌شود.

به هر حال، در صورتی که پوتین 40 میلیارد دلار در آمد داشته باشد، ثروتمندترین رهبر سیاسی در جهان خواهد بود. اما مسکو به سرعت شایعه‌هایی مبنی بر اینکه پوتین کاخ‌ها، کشتی‌های تفریحی و هلیکوپترهای شخصی دارد، تکذیب و اعلام کرد که این شایعه‌ها معقولانه نیست.

انتهای پیام

کد N252723

وبگردی