آفتاب
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

تخفیف عوارض گمرکی و دارایی نقش موثری در افزایش تولید داردد

تخفیف عوارض گمرکی و دارایی نقش موثری در افزایش تولید داردد

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تخفیف عوارض گمرکی و دارایی نقش موثری در افزایش تولید دارد و سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری بیشتر در استان تقویت می‌کند.

نادر میرشکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان افزود: حمایت از کالاهای تولیدی داخلی استان باید فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت کالاهای تولیدی باید بالا برود تا مردم به مصرف کالای خارجی روی نیاورند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وجود معادن غنی فلزی و غیر فلزی، منابع و مواد مورد نیاز برخی کارخانجات صنعتی و همجواری شهرهای جنوبی این استان با دریای عمان زمینه لازم برای ایجاد اشتغال و متحول کردن اقتصاد منطقه را فراهم کرده است.

میرشکار گفت: وجود معادن غنی متعدد از دیگر توانمندی های سیستان و بلوچستان است که در صورت بهره‌برداری بهینه از این نعمت خدادادی و صادرات آنها پس از فرآوری چهره این استان را متحول می‌کند.

میرشکار افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان شاهراه ترانزیت کالا از کشورهای مختلف به افغانستان و بالعکس از جایگاه بسیار مهم و شایسته‌ای در این زمینه برخوردار است و از آنجاییکه تجار و بازرگانان افغان و سایر کشورها به اهمیت این موضوع پی برده‌اند، مسیر ترانزیت کالاهایشان را از سایر مناطق به محور بندر چابهار به میلک سیستان و زرنج افغانستان تغییر داده و اکنون شمار زیادی از این افراد به کار بازرگانی و ترانزیت از این طریق مشغول هستند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به طور کلی این استان از استعدادهای صنعتی و معدنی بالقوه‌ای برخوردار است که باید با اتخاذ تدابیر لازم و برنامه ریزی صحیح این قابلیت‌ها بالفعل درآیند و موجبات توسعه صنعتی استان را فراهم آوریم.

انتهای پیام

کد N252653

وبگردی