آفتاب

مذاکرات غیر رسمی رئیس بازرسان آژانس در ایران

مذاکرات غیر رسمی رئیس بازرسان آژانس در ایران

آژانس بین الممللی انرژی اتمی اعلام کرد که رئیس بازرسان این نهاد با سفر به تهران مذاکراتی غیر رسمی را با مقامات ایرانی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو اس ای تودی، با توجه به آنکه ایران تا اواسط ماه می فرصت دارد تا به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ بدهد، "ترو واریورانتا" معاون دبیر کل سازمان و رئیس بازرسان این نهاد به تهران سفر کرده و مذاکراتی را با مقامات این کشور انجام داد.

این سفر در اواخر هفته گذشته انجام شده و به گفته "سرژ گس" سخنگوی آژانس اعلام کرد که رئیس بازرسان آژانس در چارچوب ارتباطات معمول آژانس با ایران، به تهران سفر کرده است.

به گفته گس، "یوکیو آمانو" مدیر کل بازرسان آژانس قرار است در هفته های آتی گزارشی به روز شده از برنامه هسته ای ایران به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کند.

بر اساس این گزارش، ایران در سال گذشته با دسترسی بیشتر بازرسان آژانس به سایت های هسته ای خود موافقت کرد و در همین راستا تاکنون در چندین نوبت بازرسان آزانس با سفر به ایران از مراکز مختلف بازدید کرده اند.

در همین رابطه "بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی، از بازدید بازرسان آژانس از معدن ساغند و کارخانه اردکان یزد در هفته آینده خبر داد. کمالوندی همچنین اعلام کرد که طی هفته های گذشته بازرسان از مرکز لیزر لشگرآباد بازدید کردند.

 

کد N252624

وبگردی